• Anonym (Hmm)

8 åring byta om ensam?

Så onödigt att göra en grej av det! Om din son är ok med att gå in på herrarnas och byta om så låt honom göra det!!
    Jag oroar mig mer för att min pojk inte ska tvätta sig ordentligt, låsa skåpet rätt eller hålla koll på sina grejer. Har inte haft en tanke på att någon skulle göra något på honom där inne, oroar mig inte det minsta för det!
    Om det känns jättehemskt så låt honom ta med sig en kompis så han slipper gå in ensam. Men att låta honom stanna hemma låter som ren vansinne!!

• Anonym (Hmm)

Min 7-åriga dotter är i en väldigt känslig ålder och för henne är det inte ok att ha jämnåriga pojkar i samma omklädningsrum. I våras när pappa skulle gå på simskola med henne fick hon byta om själv inne på tjejernas tillslut då hon blev jätteledsen över att behöva gå in till herrarnas. Jag har inte uppfostrat henne så men det är klart att det smittar av sig från skolans idrott där de är uppdelade och absolut inte får se varandra utan kläder. Småpojkar som inte är medvetna om könet är en sak men jag håller med ovanstående, låt barnen få ha sin egna integritet. Det bästa vore såklart om badhus hade familjeomklädningsrum men nu finns inte det och då får man anpassa sig efter damernas och herrarnas....

• Anonym (Hmm)

Kan tillägga att jag även har en äldre pojke som slutade följa med in på damernas efter 6år och då gjorde vi upp en plan tillsammans för hur han skulle göra inne på herrarnas.

Svar på tråden 8 åring byta om ensam?