Inlägg från: Anonym (come on) |Visa alla inlägg
  • Anonym (come on)

8 åring byta om ensam?

Du tänker alltså att någon svartmuskig typ ska förgripa sig på din son på ett badhus fullt med folk? Ska han dra in honom på toaletten och hålla för hans mun så att han inte kan skrika eller hur ser scenariot du ser framför dig ut? Du hör hur orimligt det låter va? Dessutom, det är större risk att en svenska man är pedofil än en utländsk.

Nej, du får skärpa dig och svälja dina fördomar helt enkelt. Jag är inte intresserad av att ha din 8-årige pojke i närheten när jag byter om och ännu mindre vill min 12-åriga dotter det.

• Anonym (come on)
    Anonym (###) skrev 2016-09-17 22:52:57 följande:
    Lägg ner!Gå in och googla hur många incidenter som hänt de senast åren , och det är kall fakta inte rasism.
    Det är främst unga tjejer och flickor som antastas, inte småpojkar. Det finns, men inte i någon större omfattning. 

Hur som helst så är en 8-åring för stor för att få vara i kvinnornas omklädningsrum. Om inte annat så finns det massor med småflickor som skulle tycka att det var ytterst obehagligt.
  • Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 11:53:32 följande:

Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.

Att NI inte gör en stor sak av det spelar väl ingen roll? Det är vad ANDRA tycker om saken. Flickorna i omklädningsrummet kanske inte alls uppskattar att det ska finnas jämnåriga pojkar där de är nakna? De flesta flickor från jämnåriga och uppåt vill inte ha pojkar i närheten när de byter om och är nakna. Varför ska de behöva känna sig utsatta och obekväma för att du tar in dina pojkar i fel omklädningsrum?
  • Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 12:40:02 följande:
    Jag tar ansvar för mina barn o det finns ingen åldersgräns vi bryter.
    Ja, du skiter fullkomligt i omgivningen. Just pga sådana som dig som det behövs åldersgränser eftersom vanligt hyfs och hänsyn saknas. 
  • Anonym (come on)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-18 14:44:58 följande:
    Men snälla du. Om badhuset själva sätter en åldersgräns på 10 år är det väl ingen som struntar i några regler? För 10 år är mer vanligt än 8.
    modsey skrev 2016-09-18 14:45:18 följande:
    Jag visar mer hänsyn än många.... men att 8 åringar skulle byta om själva i stora badhuset( äventyrsbad) är inte tänkbart . De måste vara 12 år för att få gå dit själva alls . Och det finns ingen åldersgräns som vi bryter när de är med mig på damernas. Så lugna ner dig lite!
    Jag har inte skrivit att några regler bryts. Däremot att man för sin egen skull inte alls tänker på andra t ex småtjejerna på 8-10 år som tycker att det är hemskt om det finns pojkar där de ska byta om. 

Jag är för övrigt helt lugn

• Anonym (come on)
    modsey skrev 2016-09-18 15:15:24 följande:
    Jag tänker att vem äger problemet? Inte mina barn som faktiskt är för små för att vara själva i det stora badhuset.
    Nja, de ÄR faktiskt inte för små för att byta om själva när de är 8 år. En normalutvecklad 8-åring klarar det galant faktiskt. Det är ju inte heller det som är frågan här utan att de riskerar att utsättas för något. För vilket risken är försvinnande liten trots alla skriverier senaste tiden. 

Om det nu är ett växande problem så får ju i så fall badhuset ha vakter i omklädningsrummen. Det är dock inte okej att bara tänka på sig själv och sina barn och släpa med dem in i fel omklädningsrum och utsätta andra där för obehag.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?