8 åring byta om ensam?
Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.
Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.
Och jag fattar inte hur man kan tycka att en 8 åring är för stor. Jisses de är ganska små barn fortfarande
Menar ni på allvar att sju, åttaåring vill byta om med barn av motsatt kön? Skillnad att vara nakna framför varandra hemma i familjen än att vara det med jämnåriga kompisar. Jobbet både för killarna och tjejerna. Däremot har jag ingen vettig lösning förutom killkompis eller manlig bekant som sällskap i omklädningsrummet.
Att NI inte gör en stor sak av det spelar väl ingen roll? Det är vad ANDRA tycker om saken. Flickorna i omklädningsrummet kanske inte alls uppskattar att det ska finnas jämnåriga pojkar där de är nakna? De flesta flickor från jämnåriga och uppåt vill inte ha pojkar i närheten när de byter om och är nakna. Varför ska de behöva känna sig utsatta och obekväma för att du tar in dina pojkar i fel omklädningsrum?
Ja, du skiter fullkomligt i omgivningen. Just pga sådana som dig som det behövs åldersgränser eftersom vanligt hyfs och hänsyn saknas.
Jag har inte skrivit att några regler bryts. Däremot att man för sin egen skull inte alls tänker på andra t ex småtjejerna på 8-10 år som tycker att det är hemskt om det finns pojkar där de ska byta om.
Jag är för övrigt helt lugn
Det lär väl isf vara större risk att de hamnar ensamma med någon som har onda avsikter på det lilla badhuset? Större badhus = fler folk och fler som skulle se om någon försökte något inne i omklädningsrummet...
Vad är orsaken då? :O
Nja, de ÄR faktiskt inte för små för att byta om själva när de är 8 år. En normalutvecklad 8-åring klarar det galant faktiskt. Det är ju inte heller det som är frågan här utan att de riskerar att utsättas för något. För vilket risken är försvinnande liten trots alla skriverier senaste tiden.
Om det nu är ett växande problem så får ju i så fall badhuset ha vakter i omklädningsrummen. Det är dock inte okej att bara tänka på sig själv och sina barn och släpa med dem in i fel omklädningsrum och utsätta andra där för obehag.
...och om de jämnåriga flickorna har problem med att pojkarna följer med in så skiter vi i dom, för de är flickor och skall redan från unga år lära sig att pojkars oförmåga att ta hand om sig själva ALLTID går före flickornas behov av att få känna sig trygga...
Är det ett gigantiskt stort omklädningsrum också, eller vadå? Kan de riskera att gå vilse där inne?
Det är väl resterande delen av badhuset den regeln gäller för. Eller menar du att alla barn upp till 12 år vistas i motsatt köns omklädningsrum?