• Philanthropy

8 åring byta om ensam?

Det vore oerhört grymt att tvinga stackaren att stanna hemma när hans syster får gå till badhuset med dig och bada. Kan du inte bara göra honom lika fördomsfull och cynisk som dig själv, och lära honom att han ska han vara på sin fulla vakt...

• Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 11:53:32 följande:

Jag har med mig mina 8 åringar på damernas. De byter om lite snabbt i hörnet o vi gör ingen stor sak av det. På det lilla badhuset vi har får de gå själva dock men inte i de större inne i stan.

Det lär väl isf vara större risk att de hamnar ensamma med någon som har onda avsikter på det lilla badhuset? Större badhus = fler folk och fler som skulle se om någon försökte något inne i omklädningsrummet...
  • Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 16:07:25 följande:

Jag är inte överdrivet nojig för övergrepp på badhusen. Det sker i bland förvisso men i te särskilt vanligt. Det är inte av den orsaken de går med mig

Vad är orsaken då? :O
  • Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 17:15:34 följande:
    Det är ett gigantiskt stort badhus. Barn under 12 år får inte enligt deras regler vara där själva.
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 16:10:03 följande:

Nja, de ÄR faktiskt inte för små för att byta om själva när de är 8 år. En normalutvecklad 8-åring klarar det galant faktiskt. Det är ju inte heller det som är frågan här utan att de riskerar att utsättas för något. För vilket risken är försvinnande liten trots alla skriverier senaste tiden. 

Om det nu är ett växande problem så får ju i så fall badhuset ha vakter i omklädningsrummen. Det är dock inte okej att bara tänka på sig själv och sina barn och släpa med dem in i fel omklädningsrum och utsätta andra där för obehag.

Åter, de är för små på det stora badhuset.
    Är det ett gigantiskt stort omklädningsrum också, eller vadå? Kan de riskera att gå vilse där inne?

Det är väl resterande delen av badhuset den regeln gäller för. Eller menar du att alla barn upp till 12 år vistas i motsatt köns omklädningsrum?
  • Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 17:38:28 följande:
    Det är ett gytter av omklädningsrum helt enkelt.

Jag tror absolut att de kommer klara att gå själva innan de fyller 12 år. Men nu är de 8 år och går med mig om inte pappa är med. Helt ok och det är flera pojkar i den åldern där inne. På herrarnas finns det förövrigt flickor som är där med sina pappor också
    Du verkar undvika att gå in på vad svårigheten är med omklädningsrummen. Vari ligger problemet att det är gyttrigt? Förklara gärna lite mer ingående vad skillnaden är som gör att dina söner klarar det galant på det mindre badhuset, men inte på det här!
  • Philanthropy
    modsey skrev 2016-09-18 19:30:13 följande:
    Det är helt enkelt så stort. Många rum o bara skåpen som man låser är svåra. När man kommer ut ör det inte helt självklart var man ska gå o jag vet inte riktigt vart de kommer ut.
    Oj, vilka hinder. Fullkomligt oöverkomliga. Kliv utanför din comfort zone, please. Om inte för din egen skull så för dina söners. De kommer klara det galant på det här badhuset också, tro mig. Du behöver bara visa dem hur de ska göra! 
  • Philanthropy
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-18 19:40:53 följande:

Åh där kom det sunkigaste och mest könsdiskriminerande av alla argument. 50-talet ringde och ville ha tillbaka sina inskränkta idéer. Nummer ett. Det handlar inte om att pojkarna inte KAN byta om själva, det handlar om att det kan vara riskabelt eller till och med farligt för dom. Om du tror att alla män är så himla mysiga kan du väl skicka in din 8-åriga flicka ensam där? Det vill du inte? Nähä, varför inte då? Nummer 2. Av alla år jag tillbringat på badhus har jag aldrig sett en liten pojke häva ur sig elakheter eller synpunkter på en ung flickas kropp. Aldrig. Vet du vilka det är som pekar och glor? Som fnittrar och beter sig? Det är tjejerna. Alltid tjejerna. De stackars pojkar som av nöd tvunget byter om på damernas på Eriksdalsbadet får göra detta medan tjejerna helt oblygt står och glor. Inte står dom och skyler sig eller är kränkta, dom beter sig som de flesta andra av kvinnligt kön när de ser något som sticker ut från mängden. De skvallrar, pekar och fnittrar. Precis som deras inskränkta mammor. Nu är det tyvärr ett faktum att unga pojkar också råkar ut för sexuella närmanden i omklädningsrummet. Det är precis lika vidrigt som om en flicka skulle bli antastad. Det verkar folk glömma.
    Det finns en risk att råka ut för sexuella närmanden, ja. Men den är väldigt väldigt liten. För att måla upp det så enkelt som möjligt; Tänk dig att du sitter och bokför exakt alla barn som kommer in i och sedan helskinnat lämnar ett specifikt omklädningsrum på ett specifikt badhus under ett år. Ställ sedan alla dessa mot de gånger någon kommer in i omklädningsrummet och det sker någonting. Du kommer oundvikligen komma fram till att i en extrem minoritet av gångerna sker det någonting mot någon. Risken är så liten så det blir liksom inte giltigt att använda den som argument för att pojkar som utmärkt klara av att byta om själv trots det ska befinna sig i fel omklädningsrum och göra så att vissa flickor och kvinnor blir obekväma.
    modsey skrev 2016-09-18 19:46:26 följande:
    My god. Jag är utanför min comfort zon dagligen. Jag är nog dem minst hönsiga mamma du kan möta. De byter om själv på det lilla men inte på det stora äventysbadet helt enkelt då deras trygghet och säkerhet helt enkelt är viktig för mig.
    Förlåt, man har väldigt svårt att tro att du är den minst hönsiga mamma jag kan möta mtp din inställning till det här. :) Men om du säger att du är utanför din comfort zone dagligen så finns det garanterat saker du dina söner gör som innebär ett större hot mot deras trygghet och säkerhet.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?