Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

8 åring byta om ensam?

Frontline skrev 2016-09-17 23:26:15 följande:
    Men hallå kommer inte pojken ut före dig från omklädningsrummet så är det ju bara att gå in och kolla läget..
    Jösses låta barnen vara hemma för att det finns viss jävla rötägg i landet, ha koll och ropa i dörren det räcker långt...
    Anonym (come on) skrev 2016-09-17 22:48:36 följande:
    Du tänker alltså att någon svartmuskig typ ska förgripa sig på din son på ett badhus fullt med folk? Ska han dra in honom på toaletten och hålla för hans mun så att han inte kan skrika eller hur ser scenariot du ser framför dig ut? Du hör hur orimligt det låter va? Dessutom, det är större risk att en svenska man är pedofil än en utländsk.

Nej, du får skärpa dig och svälja dina fördomar helt enkelt. Jag är inte intresserad av att ha din 8-årige pojke i närheten när jag byter om och ännu mindre vill min 12-åriga dotter det.
    Det har varit så mycket närmanden, tafsanden, trakasserier och ofredanden på badhusen runt om i Sverige det senaste året. Har ni helt missat det? Det finns inte en chans att jag skulle släppa min pojke ensam in på herrarnas. Aldrig i livet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 23:33:33 följande:
    Det är lite svårt att ha koll när omklädningsrummen är i olika ändar av byggnaden. Visst kan man ropa om inte han kommit ut, men tiden där emellan då? Nej, jag är nojjig, världen idag är rå. Vi får lösa det på andra sätt.

Tack för engagemanget.
    Jag förstår dig helt. Det är helt vansinnigt att folk är så världsfrånvända att de inte ens märker vad som händer runt omkring dem. Det har blivit riskabelt att gå på badhus, helt galet. Och det är inte bara flickor som blir antastade även om det är vanligare än pojkar. 

Under en period i våras och somras kom det in anmälningar om sexuella ofredanden flera gånger i veckan på vårt badhus. Och då är det ett stort badhus med gott om badvakter och synlig personal. På vårt badhus tror jag de hade 10 år som gräns i omklädningsrummen. Nu hittar jag ingen info om det på hemsidan. Däremot hittar jag info om sexuella ofredanden...
  • Anonym (Suck)
    Frontline skrev 2016-09-17 23:40:49 följande:
    Har inte missat det men är inte orolig över det ändå..
    Varför är du inte orolig för det? Är dina barn immuna eller vaccinerade mot det?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2016-09-17 23:49:45 följande:
    Letade på vårt badhus hemsida om åldersgräns men hittar ingen sådan. Har hört åldern 6-7 år men det är ett tag sedan.
    Tar hellre det säkra före det osäkra.
    Samma här.
  • Anonym (Suck)
    Frontline skrev 2016-09-17 23:57:55 följande:
    Nopp men jag har koll , går barnen in i ett omklädningsrum  och inte kommer ut inom en överskådlig tid, det bör inte ta mer tid för han en vad det gör för mig så då ropar jag efter honom..
    Du ropar på honom? Vad för nytta tror du att de gör om någon tafsat på honom i duschen? Jag tror inte att fullbordade våldtäkter är speciellt vanliga på badhus men finns gott om andra saker som kan hända som kan vara nog så skrämmande och obehagliga för ett barn.

Eller är det två pojkar du pratar om? För det är ju en viss skillnad på att skicka in ett barn ensamt mot att skicka två. Själva ensamhetsgrejen försvinner liksom om de är två. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Sara) skrev 2016-09-18 07:50:57 följande:
    Vad för incidenter? Hur vanligt är det? Haar det även hänt när det varit två 8-åriga kompisar som bytt om tillsammans?

Att inte låta pojken följa med någon mer gång och bara sitta hemma låter inte som något alternativ i mina öron. Man ska inte vara så rädd för livet att man låser in sig, speciellt inte som 8-åring.
    Det är såpass vanligt att badhuset själv skriver ut det på sin hemsida. Låter det friskt någonstans att det förekommer så ofta att de måste varna där? Sjukt obehagligt.
    Frontline skrev 2016-09-18 00:10:11 följande:
    Men jösses hur vanligt är det.
    Visst det händer men man för ju för fan inte skrämmas för det..
    Som sagt. Tillräckligt vanligt för att det skrivs ut på hemsidan. Jag tycker det är lite naivt av dig att tänka "det händer inte oss". Är det bara när det gäller barnens säkerhet på badhus du resonerar så eller med allt som inte är "speciellt vanligt"? Och "skrämmas"? Skojar du eller?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Sara) skrev 2016-09-18 10:22:38 följande:
    Länka gärna.
    Till badhusets hemsida? Det är väl ingen nyhet att det varit en massa sexuella ofredanden en mängd badhus det senaste året? 

www.eriksdalsbadet.se
  • Anonym (Suck)
    Jill 79 skrev 2016-09-18 12:11:43 följande:
    Menar ni på allvar att sju, åttaåring vill byta om med barn av motsatt kön? Skillnad att vara nakna framför varandra hemma i familjen än att vara det med jämnåriga kompisar. Jobbet både för killarna och tjejerna. Däremot har jag ingen vettig lösning förutom killkompis eller manlig bekant som sällskap i omklädningsrummet.

Mina ungar har inte haft några sådana problem i den åldern nej. Det är först runt 10 de börjat bli lite mer privata. Men vi är inte så hysteriska kring nakenhet här hemma så det faller dom nog rätt så naturligt.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (come on) skrev 2016-09-18 14:39:52 följande:
    Ja, du skiter fullkomligt i omgivningen. Just pga sådana som dig som det behövs åldersgränser eftersom vanligt hyfs och hänsyn saknas. 
    Men snälla du. Om badhuset själva sätter en åldersgräns på 10 år är det väl ingen som struntar i några regler? För 10 år är mer vanligt än 8.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?