• Anonym (A)

8 åring byta om ensam?

Samordna badhusbesöken med klasskamraters föräldrar t.ex. Då kan de antingen ha sällskap av varandra, eller ännu bättre så kan pappan i en annnan familj ha koll på killarna.

När min 8-åring simtränar får han numera gå in på herrarnas avdelning, men då är det bara klubben som är där. Dröjer han ber jag en pappa till något annat barn eller någon kille som kommer ut att kolla hur det går.

Skulle nog inte vilja släppa honom själv på t.ex. Eriksdalsbadet.

• Anonym (A)

Eriksdalsbadet är ett stort bad med många bassänger. I äventyrsbassängen ser man inte alla delar. Hopplöst om man tappar bort ett barn.

Tror det finns ett flickomklädningsrum intill damonklädningsrummet, så då kan flickorna gå dit med sina mammor om de inte vill riskera att råka på småkillar.

Med tanke på att jag vet att det förekommit övergrepp även på herrarnas får min son inte byta om själv där.

• Anonym (A)

På ett bad där min man som tonåring råkade ut för att en gubbe oblygt smekte sig själv i bastun och där det förekommit flera övergrepp vill jag inte att mina barn ska vara själva. Nu när sonen inte längre har simträning där undviker jag Eriksdalsbadet.

Skulle också gärna se någon form av familjeomklädningsrum i större utsträckning.

• Anonym (A)

Vet inte hur andra 8-åriga pojkar är, men min bryr sig verkligen inte om hur andra barn ser ut.

Sedan vore det toppen om fler badhus erbjöd alternativ till den klassiska herr- och damavdelningen, speciellt större badhus.

Svar på tråden 8 åring byta om ensam?