• molly50

8 åring byta om ensam?

Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:10:20 följande:
    Kom inte här med logiska och hänsynsfulla lösningar; det handlar inte om att lösa problem, utan om att tvåla till flickor som inte vill visa sig nakna för (och bli högljutt recenserade av) jämnåriga pojkar i tidig slyngelålder. 
    Nu vet jag inte om du försökte vara ironisk.
    Men jag kan då inte se några problem med den lösningen som Anonym (Bedömning) kom med.

För övrigt så har då jag aldrig upplevt att pojkar högljutt recenserar flickors kroppar.
    Det är i så fall snarare flickorna som kan stå och tissla och tassla och peka.
    Och då är jag mamma till både en pojke och en flicka och har erfarenhet av båda.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:10:20 följande:
    Kom inte här med logiska och hänsynsfulla lösningar; det handlar inte om att lösa problem, utan om att tvåla till flickor som inte vill visa sig nakna för (och bli högljutt recenserade av) jämnåriga pojkar i tidig slyngelålder. 
    Nu vet jag inte om du försökte vara ironisk.
    Men jag kan då inte se några problem med den lösningen som Anonym (Bedömning) kom med.

För övrigt så har då jag aldrig upplevt att pojkar högljutt recenserar flickors kroppar.
    Och då är jag mamma till både en pojke och en flicka och har erfarenhet av båda.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (bra försök) skrev 2016-09-19 13:38:54 följande:
    Vilket är ganska skrämmande. Självklart tycker jag att hens lösning är vettig!

Flera i tråden har vittnat om hur pojkar i orimligt hög ålder som varit inne på damernas senare har kommenterat tjejernas kroppar i skolan.
    Ja,jag skrev att jag aldrig har upplevt det. Därmed inte sagt att det aldrig har hänt.
    Men det förekommer också att flickor pekar och fnittrar och påpekar hur pojkarna ser ut.

Men det är ju skrämmande om så pass unga pojkar får en sådan kvinnosyn.
    Man kan inte låta bli att undra varifrån de har fått det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (problem!) skrev 2016-09-20 14:28:50 följande:
    Och lika skrämmande om flickorna har fått en sån syn på pojkar att det är ok att fnittra och peka...
    Ja,absolut! Det håller jag med om.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden 8 åring byta om ensam?