Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Var ska vi bo?

Håller med om att skriva en lista med krav och andra plus och minus och sen börja gå igenom aktuella områden och hur prisbilden ser ut där.
    Sen är det bara att börja göra utflykter och "känna in" områdena. Något kan verka bra på kartan, ha bra kommunikationer etc. men så är det långt till bra förskolor, det går en  motorväg i närheten som stör mer än ni trodde, det flyger flygplan på låg höjd flera ggr per dag etc.  Allt sånt är ju viktigt för helheten!

Sen när det gäller pendlingen så får man också tänka på att dagarna kan bli längre för barnen (om man inte kan gå omlott/jobba hemma på kvällen) och att man kanske väljer att gå ner i tid för att få till vardagen. Vilket då självklart påverkar ekonomin.

Hade jag bott kvar i stan med barn hade jag velat ha det som Carambolan ovan, att vi hade haft ekonomi att ha ett lantställe som vi kunde åka till varannan helg eller så för att få miljöombyte. Nu blev det inte så utan det blev parhus ca 25 min från centralen med pendeltåg istället och vi trivs jättebra.

Svar på tråden Var ska vi bo?