• Frögurka

hur länge ska man vänta innan kroppen stöter ut ett ma?

Bebben död vid vul för ca 5 dar sen. Igår kom allt fostervatten (?) eller en massa slem. Nu inge mer.
    Bästa är ju att kroppen sköter de själv, den har ju börjat.
    Undrar hur lönge som är rimligt att vänta på att eesten kommer innan ja kanske bör ta hjälp av tabletter.

Många missfall (där man vid de tillfället inte VET att de är mf) kan ju pågå under både veckor o dagar me rosa/bruna/röda flytningar osv..

Så, hur har de varit för er andra? Hur har ni resonerat?

• Svar på tråden hur länge ska man vänta innan kroppen stöter ut ett ma?
  • MyDestiny

Jag har bägge gånger valt att ta hjälp. Ena gången medicinsk abort och andra gången skrapning för att få ut rester. Tyckte tanken var psykiskt påfrestande att låta kroppen sköta det själv, hur lång tid kommer det ta, när kommer det hända, tänk om det händer på jobbet eller när jag går på stan etc.. Ville kunna fortsätta livet liksom..

• Jag är bara jag
    Arenaman skrev 2016-09-18 11:34:04 följande:
    Vad är MA?
    Missed abortion-när fostret dött, men kroppen fattar inget så det kommer inte ut. Man kan ha kvar alla symptom och t.o. få större mage och vissa kommer ända till RUL och inget alls finns där inne.

Haft 3 själv. Första upptäcktes på VUL v.9+0, kom ut 10+6 efter 2 omgångar Cytotec. Hände inget av sig själv, hade kunnat gå mycket längre tror jag. Andra var både missfall och MA. En tvilling kom ut direkt, den andre tog 4,5 vecka med mer eller mindre blödningar. 3:e kom ut i v.14 efter noll aning. Hade dock dött långt innan.
  • Frögurka

Egentligen ska ja göra ett nytt vul 1 vrcka efter de första för att dubbelkolla att inget mer utvecklats. Men denna gången jar de ju nu hunnit småbörja innan nästa vul.

Sist hann ja gå 1,5 veckor efter vul innan ja valde att skrapas o då hade de inte hunnit hända nånting.

Men frågan är ju nu nör de börjat om de finns nån form av tidsbegränsning innan man kanske behöver tabletter. Att gå för länge me ett påbörjat mf kanske ökar infektionsrisken för trots allt så har ju livmodern öppnat sej för att kunna släppa ut, o då kan de ju bildas en bakterietillväxt..

• Arenaman

Tack för info.

Jag är bara jag skrev 2016-09-18 11:45:30 följande:

Missed abortion-när fostret dött, men kroppen fattar inget så det kommer inte ut. Man kan ha kvar alla symptom och t.o. få större mage och vissa kommer ända till RUL och inget alls finns där inne.

Haft 3 själv. Första upptäcktes på VUL v.9+0, kom ut 10+6 efter 2 omgångar Cytotec. Hände inget av sig själv, hade kunnat gå mycket längre tror jag. Andra var både missfall och MA. En tvilling kom ut direkt, den andre tog 4,5 vecka med mer eller mindre blödningar. 3:e kom ut i v.14 efter noll aning. Hade dock dött långt innan.

Svar på tråden hur länge ska man vänta innan kroppen stöter ut ett ma?