• Norrlänning86

Umeå BB

Jag kommer flytta upp till Umeå snart och kommer att föda i Umeå. Så jag undrar hur det är på förlossningen i Umeå och stannar man kvar på BB efter förlossningen eller är det patienthotellet som gäller? Får partner stanna kvar och vad gäller vid måltider för ens partner? :)

• Svar på tråden Umeå BB
  • Tredjekommersnart

Man får stanna på BB i två dagar som regel för förstföderskor, 1 natt för omföderskor..
    Partner får stanna över natten i mån om plats, det finns inga besökstider för partner så han kan stanna så länge han vill även om det inte skulle finnas någon säng till honom. 
    Vad gäller maten så får han inte äta från maten som finns på avdelningen men det finns ett cafe/matställe vid södra entrén som ligger nära BB-avdelningen. :)

• Norrlänning86

Tack för svar :) så nu behöver man alltså inte stanna på patienthotellet?

Och jättebra att veta att de inte har några speciella besökstider så att han kan vara där så mycket som möjligt ifall det inte finns säng åt honom. Jag får hoppas att november är en lugn månad att föda på isåfall :)

Tredjekommersnart skrev 2016-09-18 10:01:04 följande:

Man får stanna på BB i två dagar som regel för förstföderskor, 1 natt för omföderskor..

Partner får stanna över natten i mån om plats, det finns inga besökstider för partner så han kan stanna så länge han vill även om det inte skulle finnas någon säng till honom. 

Vad gäller maten så får han inte äta från maten som finns på avdelningen men det finns ett cafe/matställe vid södra entrén som ligger nära BB-avdelningen. :)

• Tredjekommersnart

Nej man bor aldrig på patienthotellet. Förlossningsavdelningen, som är separat från BB, stannar man på de första timmarna efter födseln, sedan får man komma till BB-avdelningen där man stannar till hemgång. :)

• Dimitra

De byggde om BB för bara några år sedan så det är inte längre stora sovsalar utan rum med två sängar i varje. Det är bara om det är fullt som de placerar två nyförlösta i samma rum. Vanligtvis används de som familjerum bara

Som skrivet så finns det restaurang bara utanför och om du och bebisen är i form så kan ni ju alltid följa med vid måltiden

The Dimitra universe.
Svar på tråden Umeå BB