Vän som ofta frågar om pengar,
Jag har en vän som ganska ofta frågar om att få låna pengar pga att hon och hennes sambo mot slutet av månaden inte har pengar kvar.
Det är väl kanske inte så konstigt om man har det väldigt knapert men grejen är att de ihop tjänar mer än vad jag gör plus att de har inga barn,(har husdjur) bor i bostadsrätt (stor 1:a).
Själv har jag 2 vv barn, bor i hyres 4:a.
Skillnaden i bostadskostnad är ca 4000:-. De bor väldigt billigt.
Man tycker ju rimligtvis att de borde kunna klara sig utan några som helst problem då jag själv gör det.
Problemet är vad jag tror, bla gamla skulder mm. Sen har de för inte så länge sedan skaffat varsinn surfplatta och nya mobiler som de har dyra abonnemang för. Sen har de även tv abonnemang med fler kanaler.
Det är ju rätt uppenbart att de inte har råd.
Det är ju lite trist när man vill ut på någonting som egentligen inte kostar så mycket men hon inte har råd.
Sen beklagar de sig om att när det är nåt speciellt i stan osv att de inte har råd. Men sen på sätt och vis så har de ju själva satt sig i den situationen.
Fler som känner igen sig, som har vänner som rimligtvis borde klara sig men som ändå inte gör det pga liknande val?
Man kan inte alla gånger få allt och då får man helt enkelt välja eller gå halva vägen.