• palmskan

    Blödningar??

    Började med en rosa flytning för ca 4 v sedan, och då åkte vi in till förlossningen. Allt såg bra ut, vi åkte hem igen.

    Fick kolla bebis hjärtljud osv, ta prover och en läkare tittade på livmodertappen och gjorde ultraljud och allt såg bra ut.

    Andra gången (2-3 v senare) var det samma sorts blödning igen och vi åkte in, och kollade bebis osv och allt såg bra ut. Skippade dock att träffa läkare denna gång då det kändes onödigt då jag ej hade ont, vi hade varit in med exakt samma sak en gång tidigare och de förklarade för oss att det skulle vara jättelång väntan på läkare.

    Tredje gången (2-3 dagar sedan) ringde jag inte ens förlossningen då jag ju inte kände något denna gång heller, och blödningen kom som vanligt plötsligt, märktes vid toabesök och sen var det inget mer efter det.

    Senaste gången var precis nu för en stund sedan, och samma sorts blödning åter igen.

    Känner av sammandragningar ibland iChat gjort det sedan v 20, men inga smärtsamma. Känner ilande då och då, men inget ihållande. Kanske lite mer idag än tidigare men fortfarande inget jättesmärtsamt. Har molvärk emellanåt och har haft det flera veckor till och från också, dock ej heller några längre stunder eller så.

    Ska jag trots allt ringa förlossningen? De har tidigare givit mig förklaringen att det är så att vissa blöder ibland utan någon direkt anledning. Så känns ju onödigt då blödningen ej ändrat karaktär utan bara kommit med kortare mellanrum.

    Har någon annan upplevt liknande typ av blödningar? Hur har isf er graviditet fortskridit? Hur kommer förlossning igång osv?

    Är i v 30, 30+1 imorrn

  • Svar på tråden Blödningar??
  • palmskan
    Scalaren skrev 2016-09-18 16:28:41 följande:

    För mig är det väntade barnet det viktigaste, så jag hade ringt om det så vore flera gånger om dagen....


    Det är klart att det är för mig med :)

    Har dock bara haft en blödning/tillfälle, och det håller aldrig i sig eller syns mer under dagen igen
  • LaFontaine

    Jag hade mer eller mindre konstanta rosa flytningar mellan vecka 27 och 35 ungefär. Jag pratade med både förlossning och barnmorskor, men ingen tyckte att det var nödvändigt att kolla upp det. I vecka 32 fick jag en rejäl blödning och den åkte vi in och kollade, men det enda som kunde hittas var en möjlig rispa på livmodertappen. Efter det har jag haft lite rosa flytningar av och till som vi inte kollat upp. Jag vet också sen tidigare att jag tenderar att få känsligare livmodertapp av hormoner, bland annat innan mens, så vi utgår från att det är det. Jag känner inte att jag kan ringa in om allt heller, lite sunt förnuft går faktiskt att nyttja, utan att på något vis behöva bli anklagad (ohyggligt onödigt och fult förresten Scalaren!) för att inte sätta sitt barn i första rummet.

  • palmskan
    LaFontaine skrev 2016-09-18 19:30:04 följande:

    Jag hade mer eller mindre konstanta rosa flytningar mellan vecka 27 och 35 ungefär. Jag pratade med både förlossning och barnmorskor, men ingen tyckte att det var nödvändigt att kolla upp det. I vecka 32 fick jag en rejäl blödning och den åkte vi in och kollade, men det enda som kunde hittas var en möjlig rispa på livmodertappen. Efter det har jag haft lite rosa flytningar av och till som vi inte kollat upp. Jag vet också sen tidigare att jag tenderar att få känsligare livmodertapp av hormoner, bland annat innan mens, så vi utgår från att det är det. Jag känner inte att jag kan ringa in om allt heller, lite sunt förnuft går faktiskt att nyttja, utan att på något vis behöva bli anklagad (ohyggligt onödigt och fult förresten Scalaren!) för att inte sätta sitt barn i första rummet.


    Jag känner ju lite mer som du, men nu hörde jag av mig ändå. Och de ville att jag skulle komma in, allt ser som vanligt bra ut hittills men väntar på läkarundersökning. Är det inget denna gång heller så är det nog dags att inse att varje liten blödning inte behöver betyda något mer än att man är känslig i slemhinnor eller liknande!

    Och det verkar som att fler än du och jag haft denna typ av blödningar till och från i slutet av graviditeten utan att det varit något särskilt! :)
  • LaFontaine
    palmskan skrev 2016-09-18 20:02:40 följande:
    Jag känner ju lite mer som du, men nu hörde jag av mig ändå. Och de ville att jag skulle komma in, allt ser som vanligt bra ut hittills men väntar på läkarundersökning. Är det inget denna gång heller så är det nog dags att inse att varje liten blödning inte behöver betyda något mer än att man är känslig i slemhinnor eller liknande!

    Och det verkar som att fler än du och jag haft denna typ av blödningar till och från i slutet av graviditeten utan att det varit något särskilt! :)
    Det är tydligen väldigt vanligt, förklarade läkaren på förlossningen nu senast. Och helt normalt, liksom det mesta verkar vara när man är gravid
Svar på tråden Blödningar??