Inlägg från: Anonym (Anonymmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymmamma)

Mina barn fick lvu

För 9 månader sedan tog socialen mina två barn. Anledningen var att det var rätt stökigt hemma med massor av bråk mellan mig och min sambo. Vilket ingen av oss är stolta över. Under dessa månader har vi varit på par terapi ett flertal gånger vilket har gjort vårat förhållande så mycket bättre och starkare. Dessa 9 månader har varit så hemska och jobbiga men vi är mot rätt håll. Ett av mina barn är på väg hem igen och mitt andra kommer va placerat ett tag till eftersom pappan (har barn med två olika) vägrar sammarbeta och få hem honom igen. Ni som har barn med placering med lvu kan läsa min blogg där jag skriver om min kamp att få hem mina barn igen, mina umgängen och hur jag mår i allt detta.

www.nattstad.se/alexsandraolsen

• Svar på tråden Mina barn fick lvu
  • Anonym (Anonymmamma)

Jag skulle inte va anonym men blev det ändå :/

• Anonym (Anonymmamma)

Grannar, min sambos mamma och anonyma personer..

• Anonym (Anonymmamma)

Då tänkte man inte på det men när barnen togs så ingång man hur man har bett sig.. Vilket inte var bra.

3 månader.

• Anonym (Anonymmamma)

Det stämmer. Jag har inte skyltat om allt i bloggen att hon är placerad. Jag har skrivit lite smått nu i slutet. Eftersom jag har skämts och gör det fortfarande.

• Anonym (Anonymmamma)

På familjehem :)

• Anonym (Anonymmamma)

Det stämmer. Allt är en enda jävla röra men det börjar ordna upp sig nu, äntligen! :)

• Anonym (Anonymmamma)

Allt gick så fort. Jag hann inte tänka. Det som du skriver tänker jag på än idag. Om jag hade gjort så, då skulle dom varit kvar. Men istället valde jag min sambo... Men vi båda har växt upp och tagit tag i vårat problem. Jag kan även lägga handen på hjärtat och säga att vi inte har bråkat alls under dessa 8 månader :) Vi lägger all fokus på våran dotter så hon kan komma hemma igen.

• Anonym (Anonymmamma)

Det är därför vi har haft umgängen stegvis nu under det senaste. Först fick vi träffa henne på familjehemmet i 3 månader (varje fredag) efter det fick vi ha henne hemma med soc som bevakade i tre månader (varje tisdag) efter det fick vi ha henne helt själva i tre månader (varje tisdag igen) och efter det varje lördag (en hel dag) i 3 veckor. Och nu har vi henne varje fredag-lördag.. Än har vi fixat allt och vi kommer fortsätta såhär. Vi har förlorat henne och lärt oss en läxa.. Vi vill inte förlora henne igen. Sen min son har jag varje lördag eller söndag. Med honom är det lite annorlunda umgänge.

• Anonym (Anonymmamma)

Tack för era ord!
    Ibörjan ville man inte inse att det var VI som var problemet men efter en månad insåg vi att vi måste få hjälp för att lösa våra problem. Som du skriver så är det tyvärr inte många föräldrar som ens kämpar för att få hem sina barn igen. Allt detta kämpande är så otroligt krävande, så många gånger som vi båda två bara har grinat och känt "detta är hopplöst" men ändå har vi bitit ihop och kämpat vidare, vilket bara har lönat sig hela tiden. Så våran fokus är på våran dotter och för min del är det min son också.

Någon annan mamma som har fått sina barn lvu placerad? Hur gick det för er, fick ni hem era barn igen? Efter hur lång tid? :)

Svar på tråden Mina barn fick lvu