Inlägg från: Anonym (Statistik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Statistik)

Verkar aldrig bli nån tvåa, behöver pepp!

Hej, vi fick vårt första barn via ivf på första försöket. Syskon kom efter 6 ytterligare försök. Däremellan var det missfall, komplikationer och ett vacuum där man inte trodde att det någonsin skulle ske. Min man är analytiskt lagd och sade liksom vår läkare, när ett friskt embryo sätts in fäster det och sannorlikheten för oss var ca 20-25%. Därav skulle vi bli gravida inom ca 5 försök. Eftersom vi lyckades på första lade jag till ett par till och så blev det, men det är en tuff resa. Nu är jag gravid och ska föda barn tre om tre veckor. För mig blev det "lättare att bli gravid" nör jag ökade progesteronet efter insättningen. Barn nummer tre har varit jättejobbigt då jag blev gravid efter andra försöket men fick avbryta pga kromosomfel i v18. Jag gjorde två försök till och blev gravid igen. Totalt 11 ivf har det blivit med ibland få ägg, men mitt ibland dem har guldäggen funnits trots allt. Hur jag pallat psykiskt vet jag inte, jag tror att det kommer kännas efter att mitt tredje och sista barn föds.

• Anonym (Statistik)
    Harvester skrev 2016-10-02 00:09:38 följande:
    Hur mycket Lutinus tog du då?
    Hej,

Första försöket hade jag progesteron 3 ggr per dag och blev gravid direkt. Sedna gjorde jag 5 försök då jag skulle ta Crinone 1 ggr per dag. Men vid det 6:e försöket hade jag kvar Crinone och bestämde själv att jag tar morgon och kväll och det fäste. Läkaren sade att en dos skulle vara tillräcklig men jag kände att jag ville testa. Sedan nästföljande försök har jag tagit lutonus 3 ggr per dag och det har fäst 2 ggr. Jag tror att min kropp behövde lite jämnare och större dos progesteron, men det är mer min känsla än något som jag har belägg för.
Svar på tråden Verkar aldrig bli nån tvåa, behöver pepp!