Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

100% säker på att det är MF!

Alla symptom är typ borta och haft rosa flytningar då och då sedan i går fm.

Inväntar forsen. Vul på torsdag bara för att kolla.

Nästa gång blir det prednisolon, Trombyl och Lutinus! Då har jag iaf gjort allt. Lagom sur på mig själv nu.

Bara nya tag!

• Milou3

Fortfarande rosa flytningar men ingen värk. Inte ens "livmodern-växer-värk" så jag vet ju att det är helt kört.

Brösten är svullna men själva vårtorna är inte ömma längre och tröttheten har också gett med sig! Men förkyld är jag! Minsann : /

Skälet till att jag ens går och gör VUL i morgon em är för att jag vill ha Lutinus utskrivet till nästa ev plus samt att kanske kolla hur det ser ut, om jag kan få något som sätter fart på blödningen. Vill ju inte slösa en endaste dag till av mitt liv med dessa jäkla missfallsflytningar.

Arg och besviken är jag. Började minska kortisonet i dag till 7,5 mg.

• Milou3

Härligt Too tiki!!!

Hade inte tvekat en stund själv på ivf om mannen hade gått med på det!

Vill höra detaljerad information under vägen om du orkar och vill! Såå spännande!

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-12-14 06:47:28 följande:

Jag tror jag plussat... Svagt men positivt på 2 olika test..

Stort grattis!! :)
  • Milou3
    Asynja74 skrev 2017-12-14 10:03:04 följande:

Hej. Har ni plats för en till? Jag fyllde nyss 43 och har 3 barn sen tidigare, maken däremot (37) har inga egna och önskar inget hellre. Jag trodde jag var klar, men har nyligen insett att jag bara lyssnat på vad alla omkring mig tycker och tänker och inte på min egen innersta längtan. Jag inser såklart att chansen är väldigt liten, men idag börjar vår bebisverkstad. Har tid på mvc kl. 14 så nu åker spiralen ut. Har beställt ägglossningstest, gravtest, folsyra och rosenrot (tror jag det var i paketet).

/Åsa

Välkommen till bebisverkstaden :)
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-12-14 09:49:28 följande:

Åker mot Danmark om en stund, både mannen och jag är sjukskrivna idag och imorgon. Vi ska vara där så tidigt så vi så vi tänkte passa på att ta en dag och natt i Danmark :) Känner mig som ett barn som skolkar från skolan, men som du skriver, jobbet är inte viktigt så jag får försöka passa på att njuta istället för att gräma mig över att jag sjukskrivit mig, när jag inte är sjuk :)Tack Flisan :)Javisst blev det :) Tack Nykär och njut nu av din lilla son :)Tack Milou! Jag lovar höra av mig och berätta hur det går :) Hur går det för dig? Jo, jag tog en massa prover nyligen och allt utom progesteronet är bra, men det visste jag ju sen förut och har varvat med att smörja mig med progesterall och vaggisar.Har dålig koll på PCOS mer än att jag vet att de ofta behöver stimuleras för att få ÄL och om jag inte minns fel brukar de med PCOS ha fina ägg. Har du kollat sköldkörtelprover och vad hade du på de proverna?

Ska in på VUL i dag 14.20. Men de rosa flytningarna har blivit mörkare så inget tvekan om att det är mf. Blir mitt 3:e missfall på ett år nu. Kommer ju inte ge upp så klart men fan så frustrerande detta är!

Önskar dig en mysig visit i Danmark :)
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-12-14 10:50:15 följande:

Håller tummarna Milou att det ändå är normala flytningar, men förstår frustrationen:( Se till å få Lutinus som du sa.

Tack men det är långt från normalt. Hade jag haft symptom kvar hade det funnits hopp dock.

Hur går det själv? Vilken äl är du på?
  • Milou3

VUL klart och den lille lever!!

Helt otroligt. Såg ett litet hjärta picka.

Allt kan ju hända och mina knappa symptom samt rosa flytningar känns så där, men gravid är jag i dag iaf :)

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-12-14 16:36:42 följande:

Jaaa, vad härligt :) Hoppas du fick recept på Litinus?

Kramar från Danmark 

Det glömde jag fråga om!! Va helt inställd på att få cytotec för mf typ. Men ska ringa honom i morgon om det!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-12-14 16:46:34 följande:

Men ååååh vad skönt!!! Själv ska jag på vul imorgon. Oerhört nervöst..

Håller tummarna! Det går säkert bra ska du se!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.