Inlägg från: Anonym (Ej oroad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej oroad)

Ska man kontakta socialen?

Jag tycker det var fel att göra en orosanmälan i detta fall. Du har bara andrahandsuppgifter och rykten som du återger, inget som du upplevt själv eller hört direkt av berörd person.

Det du refererar är att pappan sagt olämpliga saker till dottern i sin desperation över att hans tonåring uppenbart är ouppfostrad. Mängder av föräldrar säger dumma saker till sina barn som de egentligen inte menar, skulle alla sådana händelser leda till orosanmälningar skulle soc. svämmas över. Jag tycker att det du refererar är långt ifrån vad soc. bör få kännedom om. Påminner mig om Stasi i forna Östtyskland.

• Anonym (Ej oroad)

Jag skulle vilja lägga till att jag tycker att pappan reagerar och agerar på ett sätt som man kan förvänta sig av en god förälder. Han markerar tydligt att flckan gjort fel. Sedan är kanske inte allt han påstås ha sagt helt OK, men var kanske det bästa han kom att tänka på i stundens hetta.

Jag måste säga att jag tycker att det är fel med alla föräldrar som inte vågar säga ifrån när deras barn gör fel. Jag tror verkligen att man gör barnen en stor björntjänst om man inte försöker förmedla någon slags uppfostran till dem. Jag tror att de föräldrarna är mycket mer skadliga för barnen än de som på bästa sätt försöker uppfostra dem.

• Anonym (Ej oroad)

TS har själv legat i konflikt med pappan som hon beskriver. Nu får hon höra ett löst rykte om honom och tar chansen att anmäla honom till soc. Inte särskilt snyggt om man uttrycker det snällt. Hämden är ljuv, eller hur TS? Hoppas att soc. har tillräcklig integritet för att förstå att du bara är ute efter att hämas!

Svar på tråden Ska man kontakta socialen?