Anonym (mamma) skrev 2016-09-20 18:04:29 följande:
Det är okej att det finns bilder på mina barn på internet, med måtta och eftertänksamhet. Jag hoppas att hon är vettig nog att inse var gränsen går, och/eller att pappan har koll. Jag vill dock inte att de ligger offentligt. Jag behöver inte heller vara vän med henne, men det går väl att tagga mig eller lägga dem till en speciell vänlista eller något - åtminstone på FB.
Jag ser alltså hellre att det flyter omkring bilder som är sekretessinställda så inte vem som helst ser - även om det inkluderar mig också - än att de är helt offentliga. Men ja, jag hade velat se.
Pappan lägger som sagt inte ut så mycket bilder, och är dålig på att skicka till mig via sms också. Så det handlar bara delvis om att jag vill ha koll på vilka bilder som finns på mina barn på internet, utan också om att jag faktiskt hade tyckt att det var lite roligt att få lite inblick i mina barns liv när de inte är hos mig. Och med det menar jag inte att jag vill snoka i deras liv, bara att jag tycker att det är mysigt att se att mina ungar har kul.
Men då är jag inte helt ute och reser om jag tar ett snack med pappan, då.
Självklart ska du ta ett snack med pappan.
Går det att tagga nån som man inte är FB-vän med? Men det finns privata grupper där hon kan lägga ut bilderna. Faktiskt. Så lös det.