• Nysig

Pergotime

Hej, jag har ätit min första kur pergotime då jag har PCO. Fick Glad gubbe på ÄL-testet i på dag 17 men såg på VLU som gjordes dag 15 att jag fått tre ägg så får inte ha sex... Hade redan haft det dagen innan, dag 14 så finns ju en liten chans/risk ändå. Nu är det bara vänta och se.. Fick inga biverkningar av tabletterna vad jag märkte.

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-10-31 15:39:05 följande:

Jag hade också 3 ägg, 1 var 17 mm och 2 var 15 mm och sedan fanns det ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss till att INTE ha sex, men vi har kört på ändå. Vet om riskerna om flerbörd men är inne på att vi kör ändå.. Och det är ju inte säkert ändå att det tar sig alla eller att ens tar sig. Vi får helt enkelt se om 2 veckor.. Men vi körde som sagt vad på. Och jag får Letrozol

Jag hade tre stycken som alla var 20 mm och ett som var 17.. är ju helt klart sugen på att köra på ändå eftersom sannolikheten är så minimal men känns samtidigt dumt att gå emot vad läkaren sa... Fast förstår hur du tänker. Blir lite avis.Får hoppas att det tar sig på spermierna sen i torsdags, 3 dagar innan jag fick max på Äl-stickorna. Idag har jag helt galet ont i magen, gissar äggstockarna.. Är jätteöm och får ont när jag sätter mig. Någon som känner igen det?!
  • Nysig

...jag fick ju glad gubbe på äl-stickorna i söndags men har inte märkt av någon ägglossning mer än att jag är väldigt öm. Har PCO och det här är första gången på pergotime så har ju ingen direkt erfarenhet av ÄL men ska man inte märka det i form av flytning?!

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-10-31 20:39:42 följande:

Nja man behöver inte märka av någon form av flytning, vissa snackar ju snorvita flytningar som man kan dra mellan fingrarna men det har jag ALDRIG haft. Och nu i onsdagskväll och torsdags hade jag som vattenfall i trosorna och då var det en som sade att det var bra flytning som var bra för spermierna..

Ok! Skönt att höra. Undrar vart det tar vägen då.. Har fortfarande ont så är ju möjligt att de inte släppt än trots utslag på stickorna. Mycket väntan..
Svar på tråden Pergotime