• Marie357

Pergotime

Nysig skrev 2016-10-31 15:11:27 följande:

Hej, jag har ätit min första kur pergotime då jag har PCO. Fick Glad gubbe på ÄL-testet i på dag 17 men såg på VLU som gjordes dag 15 att jag fått tre ägg så får inte ha sex... Hade redan haft det dagen innan, dag 14 så finns ju en liten chans/risk ändå. Nu är det bara vänta och se.. Fick inga biverkningar av tabletterna vad jag märkte.

Jag hade också 3 ägg, 1 var 17 mm och 2 var 15 mm och sedan fanns det ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss till att INTE ha sex, men vi har kört på ändå. Vet om riskerna om flerbörd men är inne på att vi kör ändå.. Och det är ju inte säkert ändå att det tar sig alla eller att ens tar sig. Vi får helt enkelt se om 2 veckor.. Men vi körde som sagt vad på. Och jag får Letrozol
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-10-31 19:28:14 följande:
    Jag hade tre stycken som alla var 20 mm och ett som var 17.. är ju helt klart sugen på att köra på ändå eftersom sannolikheten är så minimal men känns samtidigt dumt att gå emot vad läkaren sa... Fast förstår hur du tänker. Blir lite avis.Får hoppas att det tar sig på spermierna sen i torsdags, 3 dagar innan jag fick max på Äl-stickorna. Idag har jag helt galet ont i magen, gissar äggstockarna.. Är jätteöm och får ont när jag sätter mig. Någon som känner igen det?!

Ja jo om hen har gett er sexförbud så förstår jag. Han tittade ju strängt på mig min, och sade att han ej rekommenderar det, men att han inte kan påverka oss för det är ju vårt beslut. Jag håller tummarna för dig...

Jag hade JÄTTEONT i lördagskväll när jag både satte mig och reste mig och liksom gick studsande. Och är lite öm både igår och idag.. Men inte lika som i lördags..Hade ju positivt både i fredags och lördags...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-10-31 19:31:28 följande:

...jag fick ju glad gubbe på äl-stickorna i söndags men har inte märkt av någon ägglossning mer än att jag är väldigt öm. Har PCO och det här är första gången på pergotime så har ju ingen direkt erfarenhet av ÄL men ska man inte märka det i form av flytning?!

Nja man behöver inte märka av någon form av flytning, vissa snackar ju snorvita flytningar som man kan dra mellan fingrarna men det har jag ALDRIG haft. Och nu i onsdagskväll och torsdags hade jag som vattenfall i trosorna och då var det en som sade att det var bra flytning som var bra för spermierna..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Znickers skrev 2016-10-31 20:25:26 följande:

Jag gjorde aldrig ngn vul efter pergokuren, inget som min gynekolog ens nämnde. Kan det vara så att mina spottings från i fredags till idag kanske beror på att ett eller flera ägg inte fäst och därav dessa små ljusrosa flytningar? Känns som man bara går runt och känner efter massa tecken och försöker hitta på egna svar... Så tröttsamt. Är på bim-2 så får vänta ett par dar till innan jag vet. Antingen kommer mensen eller så får jag göra gravtest.

Kan ju vara så att det var NID blödning av att ägget fäster...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-01 07:09:34 följande:
    Ok! Skönt att höra. Undrar vart det tar vägen då.. Har fortfarande ont så är ju möjligt att de inte släppt än trots utslag på stickorna. Mycket väntan..
    Jag har fått lära mig att det är 24-36 timmar efter första riktiga stegringen, även ända upp till 48 timmar. 

Jag hade ju t o m lite ont i stockarna så att säga, och sedan var det lite ondare i högra ett tag på kvällen. Det var just i den högra de lite "mindre" äggblåsorna befann sig + det 4:e äggblåsan som han inte ens brydde sig om att mäta.

Men jag hade ju min stegring fredags fm och sedan fick jag ju grymt ont i lördags kväll...Men har läst om många som har ont några dagar efter för det blir ju en del kramper i äggstockarna när ägget "skjuts" iväg och när äggblåsan spricker..

Visst är det en jävla väntan, det är ju egentligen den som är värst. Och denna månaden känner jag ändå att jag hoppas lite extra med tanke på att gyn trodde att jag hade varit gravid förra månaden då mensen var en vecka sen och att vi har så många ägg på G.

Znickers skrev 2016-11-01 08:06:00 följande:

Marie357 - ja, jag har försökt tänka att det är nidblödning, men eftersom jag vanligtvis har spottings 4-6 dgr innan mens så är jag inte så säker ändå att det är nidblödning. Imorse när jag gick på toa kom det dessutom droppar av ljus ljuuuusrosa blod när jag kissade. Men när jag torkade var det knappt ngt på pappret (sorry för detaljerna) Har satt i en tampong men det kan inte vara mens för jag jag INGEN pms whatsoever. Har annars alltid mensvärk,

Idag ska vi iag på utredning, blodprover, hormontester hela faderuttan. Äntligen en kvinnlig gynekolog dessutom överläkare inom kvinnlig fertilitet, som kan ta en på allvar. Alla andra har varit nedlåtande gubbar som inte tar en seriöst :(

Jag har också spottings i normala fall, men hade det inte förra månaden, så ibland gör kroppen lite som den själv vill. Men däremot hade jag en del ljuuuuuuuusrosa flytningar förra månaden då min gyn trodde jag var gravid, (dock höll det inte många dagar för mensen kom 1 vecka senare.

Jag fick INGEN MENSVÄRK!

Gött att få komma på utredning, jag håller tummarna för er. Om det inte tar sig för oss denna månaden så ska jag be om en remiss för sambon att få lämna spermier. Nu man så inte samma pappa som till de andra barnen.  Jag har en manlig som är gud värd, hade en kvinnlig när jag gick på utredning, men hon var hemsk och det gjorde så jävla ont när hon vevade runt därnere, men min gyn nu märker man knappt att han är där..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-15 07:45:08 följande:

Hej.
    Är det någon som märkt att Pergotime påverkar ÄL-testerna? Jag har tagit Pergotime denna cykeln för första gången och började testa CD6.
    Sen har de billiga teststickorna sett likadana ut varje dag.
    Började testa med clearblue och fick idag utslag på den som visar 4 fertila dagar. På stickorna händer ingenting.

Vad tror ni?

Aldrig något jag har haft problem med..
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Pergotime