Nysig skrev 2016-11-01 07:09:34 följande:
Ok! Skönt att höra. Undrar vart det tar vägen då.. Har fortfarande ont så är ju möjligt att de inte släppt än trots utslag på stickorna. Mycket väntan..
Jag har fått lära mig att det är 24-36 timmar efter första riktiga stegringen, även ända upp till 48 timmar.
Jag hade ju t o m lite ont i stockarna så att säga, och sedan var det lite ondare i högra ett tag på kvällen. Det var just i den högra de lite "mindre" äggblåsorna befann sig + det 4:e äggblåsan som han inte ens brydde sig om att mäta.
Men jag hade ju min stegring fredags fm och sedan fick jag ju grymt ont i lördags kväll...Men har läst om många som har ont några dagar efter för det blir ju en del kramper i äggstockarna när ägget "skjuts" iväg och när äggblåsan spricker..
Visst är det en jävla väntan, det är ju egentligen den som är värst. Och denna månaden känner jag ändå att jag hoppas lite extra med tanke på att gyn trodde att jag hade varit gravid förra månaden då mensen var en vecka sen och att vi har så många ägg på G.
Znickers skrev 2016-11-01 08:06:00 följande:
Marie357 - ja, jag har försökt tänka att det är nidblödning, men eftersom jag vanligtvis har spottings 4-6 dgr innan mens så är jag inte så säker ändå att det är nidblödning. Imorse när jag gick på toa kom det dessutom droppar av ljus ljuuuusrosa blod när jag kissade. Men när jag torkade var det knappt ngt på pappret (sorry för detaljerna) Har satt i en tampong men det kan inte vara mens för jag jag INGEN pms whatsoever. Har annars alltid mensvärk,
Idag ska vi iag på utredning, blodprover, hormontester hela faderuttan. Äntligen en kvinnlig gynekolog dessutom överläkare inom kvinnlig fertilitet, som kan ta en på allvar. Alla andra har varit nedlåtande gubbar som inte tar en seriöst :(
Jag har också spottings i normala fall, men hade det inte förra månaden, så ibland gör kroppen lite som den själv vill. Men däremot hade jag en del ljuuuuuuuusrosa flytningar förra månaden då min gyn trodde jag var gravid, (dock höll det inte många dagar för mensen kom 1 vecka senare.
Jag fick INGEN MENSVÄRK!
Gött att få komma på utredning, jag håller tummarna för er. Om det inte tar sig för oss denna månaden så ska jag be om en remiss för sambon att få lämna spermier. Nu man så inte samma pappa som till de andra barnen. Jag har en manlig som är gud värd, hade en kvinnlig när jag gick på utredning, men hon var hemsk och det gjorde så jävla ont när hon vevade runt därnere, men min gyn nu märker man knappt att han är där..