Inlägg från: Cillisen |Visa alla inlägg
  • Cillisen

Ni som gått över tiden!

Hej! Jag är i vecka 40+4 imorn med mitt tredje barn och supertrött på min tunga mage, svullna fötter och händer, onda åderbråck och dåliga sömn. Vill bara träffa denna lilla bula i magen.
    Min fråga är till er som gått över mer än så, vad händer? Kan man begära en hinnsvepning, ska till bm imorn? Görs tillväxt ultraljud? När sätts man igång?
    Mina andra barn är födda i v 40+3 och 39+3. Men denna känns som den aldrig vill komma ut. ;)

• Svar på tråden Ni som gått över tiden!
  • Cillisen

Gör man något tillväxt ultraljud också för att ha koll på hur stor bebisen är?

• Cillisen

Okey, jag tänker att ju längre man går över tiden ju större blir bebisen och borde då kollas med ett tillväxt ultraljud. Men de e kanske inte så... Aja. Jag ska väl inte oroa mig än, bara 3 dar över tiden. Ska till bm imorn så ska höra med henne. :) Tack för era svar!

• Cillisen

Varit hos bm nu. Jag blir troligen igångsatt 41+3, nästa onsdag efter kontroll med ultraljud och gynekologisk undersökning.

Skrev fel igår. Är i v 40+3 idag. Jag hoppas de kommer igång av sig själv snart. Har tydligen lite högt blodtryck och vita i urinen så de skulle skicka iväg urinprovet på odling.

De genomförde ej hinnsvepning här på mitt sjukhus pga vi ej har akutvård.

• Cillisen

Hej alla! Jag födde utan igångsättning 40+6 och precis som jag misstänkte kom det ut en stor kille på 4710 gr. Inte helt smärtfritt eller komplikationsfritt då han var stor. 

• Cillisen

Jag vet inte om det går att lita på allt de säger. Så många nu som jag känner som bm haft fel om. Har en kollega som gjorde tillväxtultraljud på och sa att bebisen vägde runt 4 kg, ut kom en klump på 5.6 kg. 
    Jag kände som blivande 3 barns mamma att bebisen var stor. Det var inga sparkar utan mer stora rörelser hela tiden och påtalade detta flertalet gånger för min bm som inte alls höll med. Hon tom tryckte och kände på magen ca 9 dagar innan förlossningen och sa att det bara var mycket fostervatten. Det fanns inget fostervatten kvar alls när han väl skulle ut..
    I vilket fall som helst så mår vi båda bra idag. :)

Svar på tråden Ni som gått över tiden!