• Silvercross

    Barnmorskehuset i Göteborg

    Hej

    Någon som har varit hos Barmorskegruppen och kan berätta? Ganska dyra priser.

    Is it worth it?

  • Svar på tråden Barnmorskehuset i Göteborg
  • hrewak

    Vet inte vad du ska göra där. Är det under graviditeten så behöver det inte kosta något alls att gå där. Vill man göra extra ultraljud eller RUL där så kostar det, men du kan ju välja t.ex. att göra RUL gratis på östra istället.

  • Trippelmamma76

    ???

    Jag gick där för tre år sedan och det kostade inget speciellt?


    Silvercross skrev 2016-09-21 07:30:38 följande:

    Ja, graviditeten hos dem kostar 12500 :-, det står på webbsidan.


  • Trippelmamma76

    Om man inte bor inom aktuella landsting då eller?


    Trippelmamma76 skrev 2016-09-21 07:59:57 följande:

    ???

    Jag gick där för tre år sedan och det kostade inget speciellt?


  • Silvercross

    Så står det:

    Vad kostar det?

    Barnmorskehuset är en privat barnmorskemottagning i Göteborg. Detta innebär att du själv får stå för kostnaden av merparten av tjänsterna som Barnmorskehuset erbjuder. Nästan alla tjänster är berättigade att göra på bruttolöneavdrag.

    För dig som har tillgång till Benify på din arbetsplats. Barnmorskehusets tjänster finns tillgängliga via portalen.

  • Trippelmamma76

    Det var privat även då. Ska ändå inte kosta för vanliga besök. Var bor du?

    Generellt väldigt bra. Jag klickade dock inte med just min barnmorska. När det gäller allt annat så var det toppen.


    Silvercross skrev 2016-09-21 08:07:35 följande:

    Jag tror att nu är det privat.

    Trippelmamma76 hur var det där? Har de bra barnmorskor?


  • Trippelmamma76

    Fast nu skriver du barnmorskehuset och inte barnmorskegruppen... Antagligen något helt annat...


    Silvercross skrev 2016-09-21 08:09:34 följande:

    Så står det:

    Vad kostar det?

    Barnmorskehuset är en privat barnmorskemottagning i Göteborg. Detta innebär att du själv får stå för kostnaden av merparten av tjänsterna som Barnmorskehuset erbjuder. Nästan alla tjänster är berättigade att göra på bruttolöneavdrag.

    För dig som har tillgång till Benify på din arbetsplats. Barnmorskehusets tjänster finns tillgängliga via portalen.


  • Trippelmamma76

    Jag gick hos barnmorskegruppen. Jag läste i din ts. Såg sedan att det står olika på olika ställen.


    Trippelmamma76 skrev 2016-09-21 08:12:04 följande:

    Fast nu skriver du barnmorskehuset och inte barnmorskegruppen... Antagligen något helt annat...


Svar på tråden Barnmorskehuset i Göteborg