• hesa83

BF juni 2017

Hej!

Plussade i förrgår, v 3+1. BF 10 juni om allt går vägen.
    2 egna barn + ett bonus.

• hesa83

Jag är gravid i vecka 5 och den senaste veckan fryser jag som en jäkla TOK varenda kväll! Från 17-18 tiden till jag somnar.

Spolar upp bad med så varmt vatten det bara går, tjocka tofflor, mjukisar, dubbla tröjor, filt.. inget liksom hjälper?!

Helt sjukt ju. Någon som har koll på hur länge dessa symptom brukar hålla i sig?

• hesa83

Tjuhu!

Var på ultraljud idag då jag trodde jag fick missfall igår. Det fick jag troligen också -med en tvilling. För en var kvar i magen och hjärtat pickade på ??

Blev även framflyttad lite, så v 9 nu och nytt bf 6/6 blev det!

Hoppas vi får behålla fightern som är kvar i magen nu.

• hesa83
    happylife skrev 2016-11-04 13:52:55 följande:
    Hamnade i fel tråd men råkade se det du skrev!

Är själv gravid o har spa bad hemma.

Vad jag har förstått ska man ej bada spa bad pga värmen. Fostret blir för varmt och trivs inte. Det är ofta väldigt varmt i spa bad och det är inte gynnsamt för en graviditet. Finns massor om du googlar. Tyvärr är de så.

Samma med badkar, man ska inte ha varmare än kroppsvärmen

Det finns ingen forskning som Bevisar detta men många bm avråder från heta bad pga att man misstänker detta.

Så, jag hade inte badat om jag var du.
    pga en outhärdlig frossa i 8 veckor har jag nästan varje kväll tappat upp bad med det varmaste vatten som går att få. Barnmorskan sa ingenting om detta mer än att det är hormonerna som spökar, men det är inte farligt med värme. Tänk dig bastu och andra varma länder..  Bada på säger jag! :)
Svar på tråden BF juni 2017