BF juni 2017
Jag plussade igår.
Det känns så overklig och fantastiskt på samma gång! Nervöst och oroligt också.
Enligt app - bf 1 juni
Hur har era symptom varit? ????????
När bör man ringa mvc?

Jag plussade igår.
Det känns så overklig och fantastiskt på samma gång! Nervöst och oroligt också.
Enligt app - bf 1 juni
Hur har era symptom varit? ????????
När bör man ringa mvc?

Nu har jag precis ringt och fick toppen bra hjälp!
Jag sa hej, vi har plussat.
Hon frgade hur det kändes och jag svarade bra, då överröste hon med grattis :)
Jag har tagit tre tester från graviditetskollen som alla gett positivt svar. Linjen har varierat lite i styrka beroende på kväll och dag.
Idag gick jag in i vecka 7.
Eftersom jag inte haft speciella symptom annat än ont i bröst och ingen mens. Borde jag ta ett digitalt test??
Har liksom inte fattat detta än!
Någon som vet en hemlig facebook grupp bf juni? :)
Går i vågor för mig med trötthet. Kan va pigg ena sekunden o trött nästa.
Märkt att jag blir sjukt anfådd i trappor.. trodde konditionen hade satt sin sista potatis men efter plusset så blev det en liten aha-ojdåupplevelse. :)
Ömma bröst också. Men inget illamående än.
Hej :D Plussade för fyra dagar sen, svagt plus. BIM idag så ska ta ett till idag, jobbat inatt så får bli efter jag vaknat. Min och sambons första. Är i vecka 4+0. Vi är 29 år och överlyckliga att vänta en liten <3 BF enligt app jag har är 18 juni 2017 :D
Någon mer som drömmer massa konstiga drömmar varje natt och vaknar flera ggr om? Jag har sovit extremt dåligt/konstigt den senaste veckan och drömmer hela tiden! Jag vaknar minst 5 ggr varje natt, som att jag aldrig kommer in i djupsömn? Märkligt iaf :)
Sen en annan fråga, är det inte sent att bli inskriven 31 oktober när jag plussade 9 oktober? Kommer (enligt min gravidapp) vara i vecka 8 då. Borde man inte ha inskrivningen iaf lite tidigare? Bor centralt i gbg så kanske är platsbrist :P
På måndag glömde jag ju skriva, haha
Hej!
Jag är ny här men ska försöka mig på hur det fungerar. Går in i v. 8 imorgon enligt Natural Cycles och BF är den 3/6 2017.
Detta är en oplanerad graviditet som råkade hända med Natural Cycles, trots att jag använt appen regelbundet och bra i 1.5 år. Vi var nog lite väl oförsiktiga och körde med avbrutet sex som vanligt. Men på nått sätt blev det bebis i magen ändå. Vi har/hade tänkt vänta nått år. Har varit tillsammans i 1.5 år och är 26 år gamla båda två och bor i Värmland. (Hej på er andra värmlänningar)! Dock har vi skilda meningar om vi ska behålla bebisen eller inte. Jag vill hemskt gärna och skulle tycka det var underbart, han inte lika mycket. Är det så med killar? Han säger att han inte vet, att han inte vill bli pappa än, att han inte är redo. Men samtidigt så säger han att han inte vet också. Jag vill inte tvinga honom in i någonting utan jag vill göra det tillsammans. Och jag kan vänta nått år. Men frågar mig själv om han kommer va redo då och det tror jag inte heller.
Vi har ett besök inplanerat på abortmottagning på tisdag och ska prata med en kurator som förhoppningsvis kan hjälpa oss. Men jag är rädd för att göra en abort och jag är ju så glad över det lilla livet som växer i mig! Vad tror ni om killar? Är de inte lite såhär? Det var ju såklart en stor chock också för honom, och mig. Min mens blev försenad och jag plussade den 29/9. Mina gravidsyptom än så länge är sjuuuukligt trött på dagarna. Kan nästan börja gråta för jag är så trött och lite yr ibland. Ömmande bröst och springer och kissar mycket oftare än vanligt. Samt lite molande mensvärk. Sen i måndags har jag kunnat äta hur mycket som helst också och blir aldrig mätt känns det som. Igår och idag har jag känt lite svagt illamående ibland men det går över fort.
Lycka till allesammans! Hoppas någon har tips på mitt killproblem och förlåt för novellen.
Jag är i vecka 8 och mår verkligen bra. Så bra att jag undrar de är för fel på mig.
Så fort jag känner en ynka tillstymmelse till illamående så känner jag att "OKEJ KROPPEN kom igen nu!" Men det blir inget mer. Känns som jag vill må illa för att förstå att något händer och att en bebis skapas inom mig.
Jag kan bli lite trött och ha en liten dipp under dagen men de känns som det beror på att jag till 95% slutat med kaffe. Jag hade lite bruna flytningar i 3 dagar som slutat.
Det enda jag har är ömma bröst. Som blivit ömmare senaste dagarna. Men utöver det är jag pigg o glad..
O till detta kommer ju oron eftersom alla andra verkar må sådär.
Någon annan som känner samma?
Ansökte om medlemskap i fb gruppen för flera dgr sedan men har inte blivit i släppt ännu :(
Jag har haft lite olika gravidsymtom det senaste som spända bröst, molande värk i magen, uppsvälld mage, lite illamående, tappat hungern. Men idag så poff allt borta? Är bara i vecka 5. Samma dag som bim så hade jag ljus ljus rosa flytningar, hade detta i ca 3 dagar. Knappt man såg det, så ljust var det röda. Men iom att jag egentligen skulle fått min mens då så tänkte jag att det säkert inte är ovanligt att det kommer lite ljusrosa flytningar. Jag har även dagligen tagit tempen på mig själv och legat stadigt på 37,2. Idag har jag gått ner till 36,9. Vad händer? Kan detta vara ett eventuellt ma? :( kan växtvärken bara försvinna på en dag såhär tidigt?