Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

BF juni 2017

crazy_happ1ne55 skrev 2016-10-10 06:04:14 följande:

Hej :D Plussade för fyra dagar sen, svagt plus. BIM idag så ska ta ett till idag, jobbat inatt så får bli efter jag vaknat. Min och sambons första. Är i vecka 4+0. Vi är 29 år och överlyckliga att vänta en liten <3 BF enligt app jag har är 18 juni 2017 :D

Grattis

Vad heter den appen?
  • happylife
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:26:34 följande:

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

Hamnade i fel tråd men råkade se det du skrev!

Är själv gravid o har spa bad hemma.

Vad jag har förstått ska man ej bada spa bad pga värmen. Fostret blir för varmt och trivs inte. Det är ofta väldigt varmt i spa bad och det är inte gynnsamt för en graviditet. Finns massor om du googlar. Tyvärr är de så.

Samma med badkar, man ska inte ha varmare än kroppsvärmen

Det finns ingen forskning som Bevisar detta men många bm avråder från heta bad pga att man misstänker detta.

Så, jag hade inte badat om jag var du.

• happylife
    Filli89 skrev 2016-11-05 11:15:18 följande:

Jo men ja hade tyckt ett pågående MF hade varit akut för mig. Det är ju de gyn akuten är till. Sist väntade jag o ja fick infektion i livmodern så jag hade nog åkt för minsta lilla efter d.

Självklart kan man söka akut förmmisstänkt pågående missfall...

Gjort tre ggr och alltid varit välkommen!
  • happylife
    NovaElton skrev 2016-11-05 08:40:22 följande:

Inte roligt att gå i ovisshet, men tyvärr är akuten till för akuta och livshotande grejer, så man lär ju först och främst få vänta bra länge innan man får hjälp, om man ens får hjälp alls.

Sen tycker inte jag man ska belasta eller använda akuten då dem har nog med stress med just akuta fall.

Jo då visst kan man det!

Det räknas som akut. Livshotande går före i kön men är inte dem enda som får söka akuten..
Svar på tråden BF juni 2017