• Sassa4

BF juni 2017

Hej hej!

Jag plusade i söndags, en dag innan mensen skulle komma ???? Detta är första barnet och vi är så spända och lyckliga! Har mått bra hela tiden tills idag. Illamåendet verkar ha kommit ???? det kommer och går i styrka, ganska jobbigt då jag avskyr att må illa och får smått panik. Tänk om detta kommer sitta i varje dag nu, med tanke på att det redan börjat ???? Jag är i vecka 5 (4+2). Kul att få skriva av sig här med er! ????

• Sassa4
    Sassa4 skrev 2016-10-12 21:54:12 följande:

Hej hej!

Jag plusade i söndags, en dag innan mensen skulle komma ???? Detta är första barnet och vi är så spända och lyckliga! Har mått bra hela tiden tills idag. Illamåendet verkar ha kommit ???? det kommer och går i styrka, ganska jobbigt då jag avskyr att må illa och får smått panik. Tänk om detta kommer sitta i varje dag nu, med tanke på att det redan börjat ???? Jag är i vecka 5 (4+2). Kul att få skriva av sig här med er! ????

Vad tusan, gjorde smileys men blev massa frågetecken haha. Familjeliv gillar inte min iphone :D
  • Sassa4
    jessi84 skrev 2016-10-12 22:01:35 följande:

Grattis. Jag plussa i måndags. Känner också av illamåendet lite ibland. Är också på 4+2 :)

Tack! :) Grattis till dig med! :D
  • Sassa4
    sweetcandy skrev 2016-10-12 22:02:29 följande:

Ja familjeliv verkar inte kunna ta emoji :P

Grattis till plusset!!

Haha, jag får helt enkelt göra dom gamla hederliga smileysarna igen :)

Tack ska du ha, grattis själv! :D
  • Sassa4

Någon mer som drömmer massa konstiga drömmar varje natt och vaknar flera ggr om? Jag har sovit extremt dåligt/konstigt den senaste veckan och drömmer hela tiden! Jag vaknar minst 5 ggr varje natt, som att jag aldrig kommer in i djupsömn? Märkligt iaf :)

Sen en annan fråga, är det inte sent att bli inskriven 31 oktober när jag plussade 9 oktober? Kommer (enligt min gravidapp) vara i vecka 8 då. Borde man inte ha inskrivningen iaf lite tidigare? Bor centralt i gbg så kanske är platsbrist :P

• Sassa4

Jag har haft lite olika gravidsymtom det senaste som spända bröst, molande värk i magen, uppsvälld mage, lite illamående, tappat hungern. Men idag så poff allt borta? Är bara i vecka 5. Samma dag som bim så hade jag ljus ljus rosa flytningar, hade detta i ca 3 dagar. Knappt man såg det, så ljust var det röda. Men iom att jag egentligen skulle fått min mens då så tänkte jag att det säkert inte är ovanligt att det kommer lite ljusrosa flytningar. Jag har även dagligen tagit tempen på mig själv och legat stadigt på 37,2. Idag har jag gått ner till 36,9. Vad händer? Kan detta vara ett eventuellt ma? :( kan växtvärken bara försvinna på en dag såhär tidigt?

• Sassa4

Kan även tillägga att jag plussade i söndag och har känt symtomen några dagar innan bim och ända fram tills idag?

• Sassa4
    Crazy catlady skrev 2016-10-19 11:48:35 följande:

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

Jag hade samma symtom som dig i vecka 5. Kände knappt något då och var tom rädd att embryot hade dött =/ kände mig jättenormal. Förutom att jag vaknade tusen ggr varje natt och drömde drömmar hela tiden. Men nu ett par dagar senare i v 6 så har jag fått rejäl växtvärk i magen. Känns till och från varje dag men mest på natten. Vaknade även igår natt av smärtan. Mådde brutalt illa igår med när jag blev lite hungrig. Så dina symtom kommer nog :P
  • Sassa4

Jag började blöda ikväll :( Men jag har svårt att veta om det är missfall eller inte. För allt har känts som vanligt idag. Och förut när jag gick på toa och gjorde nr 2 (är hård i magen så får kämpa lite) så var det blodblandade flytningar på pappret efteråt. Förlåt för all info. Men frågan är om det är sköra slemhinnor eller missfall på g. Vad gör jag nu? Ska jag ringa gynakuten imorgon? Är i v 5+2. Kan man ens se något i livmodern såhär tidigt via vul? Så orolig :(

• Sassa4

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

• Sassa4

Jag är nu i vecka 8 (7+0) och jag har ett ganska jobbigt problem. Enda sen vecka 6 så har jag haft ett konstant illamående. Men sen ett par dagar tillbaka så har detta illamåendet bytts ut mot en konstant "äckel-känsla" i kroppen. Jag äcklas av allting. Det är väldigt påfrestande att känna den här äckelkänslan i kroppen hela tiden. Det är nästan som spyan sitter mig i halsen. Men jag har aldrig spytt än. Är det någon som känner igen sig i detta? :(

• Sassa4

Jag är faktiskt lite orolig nu. Tog ett graviditetstest nu och plusset var jättesvagt.

I vecka 5+1 så hade jag extremt ont i magen på natten. Kändes som extrem mensvärk. Det var bättre sen på morgonen så jag tänkte inte mer på det. Två dagar senare fick jag en liten blödning. Det var rosa i färgen och inga klumpar. Det syntes bara på pappret när jag torkade mig. Det var rosa i en dag och sen brunt i två dagar. Under dessa dagarna hade jag lite lätt molande värk i magen som var konstant.

När det bruna försvann så försvann även min värk i magen. Jag är idag i vecka 7+5.

Tänkte så klart på missfall och började testa mig med gravstickor 2 ggr i veckan. Testen var jättestarka i hela vecka 6 och även vecka 7. Men jag fick samtidigt mer och mer gravsymtom som extremt illamående, stora ömmande bröst, äckelkänsla inför allt som har med mat och lukt och göra. Uppsvälld mage, gasig och förstoppad. Så har hela tiden tänkt att jag aldrig fick missfall, med tanke på hur dåligt jag mådde. Men något jag undrar över är att sen blödningen så har all "mensvärk" från magen försvunnit.

Sen ett par dagar tillbaka så har jag börjat må lite bättre och samtidigt så visar testen bara svagare och svagare plus? Ska till barnmorskan för första gången på måndag så får se om jag kan få ett vul då.

Men kan testen bli svagare såhär tidigt i vecka 8? Och kan man redan börja må bättre? Om jag fick missfall, hur tusan kunde det vara så lite blod utan klumpar? Borde det inte kommit ut mer från mig? Och om det är så att jag har ett ma istället, sänks hcg hormonerna då? Vad tror ni? Min kropp kanske inte har tagit hand om missfallet än.

Svar på tråden BF juni 2017