Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

BF juni 2017

Hej!! Får jag va med?
    Plussa precis!! Hade bim i fredags men började blöda lite i söndags, så trodde mensen kom. Men den försvann lika fort! Så testa idag!! Och ett p

Finns det någon fb grupp? :) jag har en tendens att glömma bort familjeliv ibland!

• sweetcandy
    Mimmsan01 skrev 2016-10-12 18:59:18 följande:

Finns en grupp för hela Sverige bf juni samt en för bf hela 2017 Göteborg. Maila mig på bf2017gbg@outlook.com om du vill hänga på :)

Mailat :D
  • sweetcandy
    Sassa4 skrev 2016-10-12 21:57:18 följande:
    Vad tusan, gjorde smileys men blev massa frågetecken haha. Familjeliv gillar inte min iphone :D
    Ja familjeliv verkar inte kunna ta emoji :P

Grattis till plusset!!
  • sweetcandy
    mamamallan skrev 2016-10-13 21:33:01 följande:

Plussade igårkväll :D Första gången. Vad gör man nu? Är v 4+0.

Grattis <3 ring en mödravårdscentral och boka tid för inskrivning :)
  • sweetcandy

Någon som mår illa på natten?
    Jag vaknade i natt när sonen ville ha vatten och mådde såååå illa. Självklart kunde han inte somna om efter utan ville att jag skulle ligga och klia han på ryggen, men jag höll nästan på att kräkas!!!

Jag mådde inte såhär illa så här fort med nån av pojkarna! Kanske är en flicka denna gång!! <3

• sweetcandy
    Harsyran skrev 2016-10-13 22:11:40 följande:
    Stackars dig! Jag mår lite småilla. Har mest problem med stick och molande värk i buken. Har inte mått illa på natten, sover som en stock. Mår illa när jag börjar bli låg på energi och behöver äta. Prova äta nåt litet innan du går å lägger dig? Hoppas det blir bättre snart!
    Ja jag kanske ska prova de! Vakna nu å mår illa igen. Inte lika som igår. Men illa!
  • sweetcandy
    mininiss skrev 2016-10-14 19:04:23 följande:

Heej tjejer! En fråga jag åker buss varje dag till jobbet och min fråga är de guppar så mycket i bussen när den åker är de farligt kan de göra så man får missfall?

Nej nej <3 du kan lugnt åka buss!!
  • sweetcandy

Är det någon mer som ska göra moderkaksprov?

Jag kan inte riktigt greppa att jag är gravid!! Känns så overkligt!! Vi väntade eg på att få göra PGD/IVF eftersom jag och min man är bärare på en dödlig blodsjukdom, som vi förlora vår yngsta son i, i februari.. han skulle fylla 1år i morgon om inte sjukdomen hade tagit honom från oss!

Vi har 25% risk att denna bebis också är sjuk.

Usch, ursäkta deppigt inlägg. Har inte spec många fler än min man att prata med eftersom vi inte berättat för så många att jag är gravid.

• sweetcandy
    jagblirgalen0203 skrev 2016-10-15 15:56:40 följande:
    Hej hej!

Vi står inför precis samma som ni. Vår dotter har en allvarlig genetisk sjukdom som är förenat med förkortat liv. Plussade för en vecka sen med bf 19 juni. Jag är jätte rädd och orolig inför moderkaksprov då vår dotter är vårt första barn så vi vet bara det "sjuka" att se oss själva med ett frisk barn känns omöjligt.
    Så hemskt :/
    Hur stor risk har ni för att bebisen ska va sjuk?
    Vi har 1 på 4, så 25% då
    Vår äldsta son är frisk bärare som jag och min man. Vår yngsta son vart sjuk och överlevde inte :(

Har du/ni tänkt något på hur ni gör om moderkaksprovet visar att bebis är sjuk? <3
  • sweetcandy
    Thullyn skrev 2016-10-15 09:26:57 följande:

Vilka här bor i Stockholm?  Glad

Jag bor mellan Norrtälje och Åkersberga :)
  • sweetcandy
    jagblirgalen0203 skrev 2016-10-15 18:13:44 följande:
    Vi har också 1 på 4 att mini år sjuk. Så 25% för oss med. Ja denna sjukdom är vidrig med följdsjukdomar. Vår dotter har hemsk epilepsi, börjat samla på sig vattenskalle. Sjukdomen gör att man inte vet hur mkt hon ser eller hör hon rör sig ingenting och hat aldrig fäst blicken. Så vi tänker oss i så fall att avsluta hemskt nog. Men det är så hemskt att se henne ha det så jobbigt, hon är som en docka som bara väntar ut tiden ungefär. Idag är hon 9 mån. Prognosen är att man inte blir mer än 2 år och då anses 2 år som mycket om man kommer dit. Ni?
    Uscha :( lilla vännen! Så jobbigt för er!

Hos oss är det en blodsjukdom som kräver aggressiva behandlingar med kortison och cellgifter och en stamcellstransplantation är ett måste för att bota sjukdomen. Stor dödlighet på sjukdomen. Vår son vart 4,5månad gammal och vi bodde på sjukhus hela hans liv i princip.
    Vi kommer också avbryta om det visar sig att bebisen är sjuk. För både bebisens skull och vår skull och för vår stora sons skull
  • sweetcandy
    jagblirgalen0203 skrev 2016-10-16 09:16:30 följande:
    Vi går med precis samma känslor. Känner du för att kanske lägga till varandra på fb, om du har? Kan vistötta varandra då vi ställs inför samma saker ungefär samtidigt också. Vår situation känns så speciell. Kände en liten lättnad när jag läste om att det fanns någon i samma situation.
    Gärna! Jag skickar dig ett privat meddelande här vad jag heter :)
  • sweetcandy
    jessi84 skrev 2016-10-16 07:14:25 följande:

Hej.

Vi sov hos svärföräldrarna i natt och bubbla i deras spabad. Efteråt kom jag att tänka på att man kanske inte ska bubbla när man är gravid så nu mår jag dåligt över det och får dåligt samvete. Kommer inte förlåta mig själv om något händer eller om något är fel pga detta :(

Tänkte inte på detta från förra gången man var gravid.

:( :(

Det är nog absolut ingen fara ska du se <3 jag bada bubbelbad jag med förra helgen.
    Och båda mina tidigare grav har jag badat bubbelbad tidigt i graviditeten.
  • sweetcandy

Jag har berättat för min man, min syster, mina två bästa vänner. Och sen vet typ 120 mammor från en annan mammagrupp sen jag vänta yngsta sonen om detta :P

Övrig familj får veta när vi gjort moderkaksprovet och fått reda på det!

Svar på tråden BF juni 2017