jessi84 skrev 2016-10-12 07:34:14 följande:
Hej.
Jag plussa i måndags (andra barnet) och vill bara berätta för familjen men är bara i vecka 5. Bf 18/6-17. Sist berätta vi nog för familjen i v.7 tror jag då jag ville de skulle veta om något hände eller att man mådde dåligt.
Nu ska vi på konsert nästa helg med sambons syster hennes man och 2 kompisar så då kan jag ju inte dricka och de kommer se direkt att man dricker alkoholfritt. Ska man ljuga att man tar penicillin eller berätta? Min sambos familj bor nära oss men inte min familj så träffas inte så ofta så vet inte hur jag ska berätta det. Kan inte vänta till jul.
Förra gången hade jag en liten tavla där jag skrev mars 2015 och sen sen stork. Farmor och farfar fick den direkt men för de andra skicka jag ett mms.
Har du några idéer på hur man kan göra?
Jag är också bara i vecka 5, men vi har berättat för alla i närmaste kretsen. Dock inte farföräldrarna - än! Det är deras första barnbarn så min sambo ville avvakta lite. Jag berättade tidigt i förra grav också, av samma anledningar, att de skulle veta om något hände osv.
Jag hade en fantasi om att kläcka nyheten vid jul men är alldeles för exalterad för att hålla tyst ;) Sen tycker säkert majoriteten att man ska vänta till efter v12, men alla skulle ändå märka och för mig skulle det kännas larvigt att förneka när det är så uppenbart (slutat röka, dricker inte, illamående etc)
Vi har samma BF, kul :) Andra barnet även för mig, jag har en 6-åring sen tidigare :)