Inlägg från: Cocostoffsan |Visa alla inlägg
  • Cocostoffsan

BF juni 2017

Hoppar in här jag också ! :)
    Plussade i söndags och denna graviditet är oplanerad. Har kört med Natural Cycles i några månader för att försöka undvika graviditet. Vi kör jämt med avbrutet sex, även gröna dagar. Är rätt säker på att Natural Cycles visade fel ÄL denna gång. Mina känningar stämmer inte riktigt överens med det appen säger.. Så här står vi nu med en liten förhoppningsvis växande bebis i min mage.

Detta blir vårt andra gemensamma barn, sambons tredje. Jag är 27 år, han 38. Tajmingen är väl inte den bästa för ett syskon men ibland blir det inte riktigt som man tänkt..

Om allt går som det ska har vi bf den 13 juni. Hittills har jag symtom som väldigt ömma bröstvårtor, trötthet, svagt illamående ibland och lite svag molvärk då och då. När jag nyser, hostar eller reser mig för fort kan det hugga till ordentligt i tjejmagen. Så var det när jag väntade dottern också.

Väntar lite med att gå med i FB-gruppen. :)

• Cocostoffsan

Hur såg era test ut ? Lägg gärna ut bild. :)

Här är mitt test. Teststrecket dök nästan upp snabbare än kontrollstrecket. (Hoppas bilden kommer med, skriver från mobilen..)

• Cocostoffsan

Någon mer som har extremt ömma bröstvårtor? Tror jag blir galen snart.. ;) Kommer inte ihåg att det var så här "illa" när jag väntade dottern..

• Cocostoffsan

Har inte heller berättat för någon än. Kommer behöva berätta på jobbet snart då det finns saker jag inte kan jobba med som gravid. Tror att vi väntar några veckor med att berätta för familj och vänner.

Fick reda på att jag ska bli faster i april och får nästan dåligt samvete att ta lite av den "glansen" från min bror och hans tjej.. samtidigt är jag överlycklig över att bli faster, som jag längtat! :) och att kusinerna får så nära i ålder är ju fantastiskt (om allt går som det ska vill säga). :)

• Cocostoffsan

Går in i vecka 9 idag (8+0) och hade en sån verklig dröm att jag födde en pojke inatt. När jag väntade dottern hade jag två rätt konstiga drömmar. I den ena var vi på RUL och bm sa att det var en pojke men jag trodde verkligen inte på det utan sa hela tiden i drömmen att "vi får vänta på det riktiga ultraljudet i verkligheten". I den andra drömmen föddes barnet och bm sa att det var en pojke men inte heller här trodde jag på det och när jag kollade på bebisen var det inte en pojke utan en tjej.

Och ut kom ju en tjej. :)
    Ni som har barn innan, hade ni några drömmar om vad det blev för bebis ? Stämde dessa ?

Blir spännande att se om det stämmer denna gång.

• Cocostoffsan

Ett sv mina jobbigaste symtom är att jag blir så fruktansvärt yr och svimfärdig när jag åker pendeltåg och behöver stå upp (härliga stockholmsrusningen på mornarna). Igår höll jag verkligen på att rasa ihop och det var helt fullpackat på tåget. Jag fick gå av en station tidigare och stapplade mig fram till en bänk. Jätteobehagligt.. vet att det var så här när jag väntade dottern också, speciellt under vintern när man har alla varma vinterkläder på sig.

• Cocostoffsan
    Malliball skrev 2016-11-19 17:28:43 följande:

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

Jag kör på folsyra och var nu även tvungen att börja med järntabletter då mitt järnvärde är lågt. Kanske därför jag är fruktansvärt trött och känner mig yr till och från..

Får se hur min mage klarar järntabletterna, är ju redan halvt förstoppad. :-/
  • Cocostoffsan
    trollis86 skrev 2016-11-23 14:56:25 följande:
    Började blöda imorse och hade ont i magen. fick en tid till ultraljud och undersökning kl 10.30, Det mesta var redan borta men lite vävnad kvar. Väldigt ledsamt eftersom det känns som att jag varit gravid så länge redan (10+5). Sjukskriven till söndag så nu får jag vila, gråta och se på film för att ha annat att tänka på.
    Tråkigt att höra ! :(
    Stor kram !
  • Cocostoffsan
    Emlov skrev 2016-11-23 18:23:56 följande:

Har fått en liten blödning idag. Just nu känns det inte så bra men tydligen ska det vara ganska normalt att man kan få en blödning , är väldigt orolig för missfall men hoppas att det inte ska vara någon fara. Tänkte ringa BM imorgon och se om man kan få komma på ett tidigt ultraljud.

Förstår att du är orolig och det är alltid skönt att få det uppkollat.
    När jag väntade dottern fick jag en liten blödning (hade brun/orange flytningar i några veckor och fick en slemblodblandad flytning). Fick komma in på VUL och allt såg jättebra ut. Var då i vecka 10 (9+0).

Lycka till !
  • Cocostoffsan

Ni som ska/har gjort KUB, vilken vecka kommer ni göra / gjorde ni det ?

Jag ska göra KUB nästa fredag och kommer då vara i vecka 13 (12 + 2).

• Cocostoffsan
    Fru89 skrev 2016-11-25 13:11:29 följande:

Jag var för en vecka sen men var inte tillräckligt långt gången så har fått en ny tid när jag är i 14+2

Vilken vecka var du i då ?
  • Cocostoffsan
    Ztella skrev 2016-11-27 09:34:41 följande:

Beklagar alla missfall, själv va min graviditet ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i V.10. Så jag fick operera bort äggledaren för 3 veckor sen.
    I juni opererade jag bort högra pga utomkveds, så nu är båda äggledarna borta..
    Lycka till ni andra med graviditeter och bebisar!

Men nej, beklagar verkligen och skickar en stor kram !

Får jag fråga varför det inte upptäcktes tidigare än vecka 10 ? Brukar det inte göras ett tidigt vul för att se att graviditeten sitter som den ska om man redan haft utomkveds ? Du behöver inte svara om du inte vill.

Kram
  • Cocostoffsan

Gjorde kub idag och fick se en sprattlande bebis med tickande hjärta. Fick 1:8711 och känner mig nöjd med det då det är låg risk. Var mest orolig över att bebisen inte levde.

• Cocostoffsan
    BFjuni2017 skrev 2016-12-02 16:57:41 följande:

Förstår dig!! Vi var också på kub idag och tårarna kom när jag såg det lilla hjärtat slå. Vi fick också låg risk. Jag frågade om siffran och fick 1:20 000 men hon underströk att vi inte ska jämföra siffror med varandra, säger de låg risk så är det låg risk :)

Jag är precis som du såå lättad!!! Över att det fanns liv därinne. Blev tillbakaflyttad 2 dagar så nu imorgon går jag in i v 13. Bebis var 5,3 cm. Men vad hårt hon tryckte för att få till bra bilder för att kunna mäta nacken!

Tror faktiskt inte heller att man ska haka upp sig så mycket på siffror, men förstår ju såklart att det är svårt ibland. Finns ju inga garantier för någonting.

Blev så lättad när bilden visade sig och bebisen sprattlade till. Så skön känsla. :) Jag blev framflyttad 2 dagar, så egentligen är jag väl i 12+4 men jag håller kvar vid mitt gamla til RUL. :) 6,2 cm från huvud till stjärt.
  • Cocostoffsan

Skulle kunna tänka mig att gå med i den hemliga facebook-gruppen. Om det inte syns någonstans utifrån att jag är med ? :)

• Cocostoffsan
    Ubuntu skrev 2016-12-14 18:03:25 följande:

Hej alla!

Jag är ny här och har beräknad BF 21/6-17. Jag känner mig lite ensam med graviditeten då ingen i min närhet väntar barn. Många har äldre barn och är väldigt upptagna med sitt privatliv samma sak med mina "icke gravida" vänner. Ibland funderar jag på att gå med i någon barngrupp på FB för att hitta nya gravida vänner men känner mig lite osäker på det eftersom jag är ingen typ som "hänger på sociala medier". Är lite kluven med hur jag ska kunna hitta nya vänner. Händer det att man kan hitta nya vänner i en föräldragrupp som BVC ordnar? Vad tror ni? 

Jag är tacksam för lite inspiration. :)

Jag hittade en sv mina bästa vänner i en mammagrupp som BVC ordnat. :)
Svar på tråden BF juni 2017