BF juni 2017
Nu hoppar jag också in här! Plussade svagt på bim-4 tagit test på morgonen sen dess och idag på bim fick jag ett mycket starkare pluss
enligt mina beräkningar är bf 22 juni! Hoppas att det lilla pyret stannar!!
Nu hoppar jag också in här! Plussade svagt på bim-4 tagit test på morgonen sen dess och idag på bim fick jag ett mycket starkare pluss
enligt mina beräkningar är bf 22 juni! Hoppas att det lilla pyret stannar!!
Fler som är nervösa över jobbet?
Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..
När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..
Lite nervig är man ju så klart..
När är allas första besök hos barnmorskan?
Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?
När ska man normalt gå på sin första tid?
Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...
Hur har ni det?
Hur tänker ni kring fosterdiagnostik, första ul osv?
Jag ska första gången till bm om drygt en vecka och är då i vecka 8. Jag vet att jag inte kommer att kunna vänta till v. 18-20 på första ul, så kommer göra det privat om det inte erbjuds.
Tänker ni göra kub test eller hur resonerar ni? Jag bor i Halland och vet att det gått igenom att det ska erbjudas kub test, men vet inte om det finns att tillgå förrän efter årsskiftet. Så isf är ju frågan om jag ska åka till annat landsting eller betala för det... antar att vi får veta mer hos bm men vet inte hur jag själv tycker och tänker :s
Jag är just nu i vecka 6 ( 5+3) och kommer att boka in mig på en privatklinik för att få göra KUB- test. Jag har haft kontakt med kliniken som sa att dom utförde dessa tester tidigast vecka 6-7. Jag liksom du kommer ej att kunna hålla mig tills vecka 18 för detta. Jag vill veta att allt står rätt till så tidigt som möjligt :)
Berättade för chefen idag som inte alls var förvånad :) skönt att ha det gjort och inte behöva oroa sig för hur och när jag ska säga det! Hade inte tänkt berätta ännu, men har känt mig illamående och yr senaste dagarna och idag räckte det att bara titta på frukosten, så blev så i alla fall!
Var på RUL för 2 veckor sen och blev framflyttad från 15/6 till 21/6.. har hela tiden trott att det ska bli en midsommarbebis så nu är det ju närmare :) visade en frisk och livlig krabat! Så härligt att ligga där, hade kunnat stanna hela dan ;) om det blir flicka eller pojke får bli överraskning men har en känsla av att det är en liten tös :)
Skicka mig ett pm med vad du heter på fb & hur profilbilden ser ut så lägger jag till dig som vän först så jag kan lägga till dig i gruppen. Du kan ta bort mig sen om du vill
Hej! Är idag i v 20+5. Moderkaka i framvägg. Hörde hjärtljud för 1v sedan hos bm. Blir dock så orolig emellanåt då jag verkligen inte känner "någonting" som jag kan svära på är fosterrörelser. Känner "alla" i v 20+5?!