• LolloG

BF juni 2017

Halloj!

Hoppas man får hoppa in här, plussade i söndags ÄNTLIGEN efter att försökt 1.5 år. Det är vårt andra barn. Hade ÄL 25/9 så är väl BF ca 14/6-17 ????

Jag är dock sjukt mer orolig för missfall denna ggn än vad jag var med pojken (har inte haft det så förstår inte den stora oron) någon mer än jag som känner så?

• LolloG
    Harsyran skrev 2016-10-13 21:54:17 följande:

Är så glad att jag hittade denna tråden! Plussade i tisdags. Väntade inte mig detta alls men drömde hela natten att jag fick besked om graviditet så på morgonen tog jag ett test. Jag undrar, hur reagerade ni när ni plussade och hur mår ni?

Både jag och min sambo blev superglada, kunde inte sluta le, pojken var hos morfar den helgen så vi kunde verkligen bara njuta av plusset själva :)

jag har dock fått ta ett test/helg då jag inte haft mens sen mitten av augusti (har oerhört oregelbunden mens) men de 2 veckorna efter uppenbarligen ÄL hade jag så ont i mina bröst och haft enorma humörsvängningar så kände att det va nåt annat :) men vi vågade inte hoppas för mycket då vi fått så många minus på stickan men som tur var va det ett + :D
  • LolloG
    Sassa4 skrev 2016-10-15 01:52:15 följande:

Jag har haft lite olika gravidsymtom det senaste som spända bröst, molande värk i magen, uppsvälld mage, lite illamående, tappat hungern. Men idag så poff allt borta? Är bara i vecka 5. Samma dag som bim så hade jag ljus ljus rosa flytningar, hade detta i ca 3 dagar. Knappt man såg det, så ljust var det röda. Men iom att jag egentligen skulle fått min mens då så tänkte jag att det säkert inte är ovanligt att det kommer lite ljusrosa flytningar. Jag har även dagligen tagit tempen på mig själv och legat stadigt på 37,2. Idag har jag gått ner till 36,9. Vad händer? Kan detta vara ett eventuellt ma? :( kan växtvärken bara försvinna på en dag såhär tidigt?

Jag har haft/har exakt samma känslor som du känner, fick i samband med plusset rosa flytningar men inget på hela veckan förutom lite i torsdags och igår, jag ringde därför å det är inte ovanligt att slemhinnorna blir sköra och då kan man få lite rosa (för mig är kombon att jag hade en jobbig förlossning med pojken och haft sköra slemhinnor sen dess, hormonerna med graviditeten och att jag precis blivit vrålförkyld) detta behöver inte va MA men jag förstår din oro, känner mig mycket mer orolig denna ggn än med pojken. Mina symtom har avtagit lite ett par dagar men tror säkert att de kommer blossa upp igen och hålla på så :)
  • LolloG

Haft rosa från förra torsdan men i måndags blev det blodaktiga och igår kom det blod och det är lite mindre än en mens men håller just nu på å avvaktar om det är missfall eller inte :( är i v5 eller 6 (har så oregelbunden mens så vet inte riktigt)

Skit jobbigt att bara vänta:(

• LolloG

Förlåt om jag ställer en sån här fråga, men är det någon som fått ett missfall nån gång? Jag vet ju fortfarande inte om jag fått ett eller inte men jag har bara haft molande värk (inga hugg inte jätte ont) och haft det ett tag, jag mår fortfarande illa på mornar och duster på dagarna, har även börjat få halsbränna men min värk i brösten har avtagit, någon som vet om man kan ha molande värk och det andra efter att man fått ett missfall?

Hoppas självklart att det bara är en "vanlig blödning" men får inte veta förrän 31/10. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

• LolloG
    sofiapalesjo92 skrev 2016-10-21 07:52:38 följande:

Jag har fått göra ett vul , men det syntes inget. Någon som har varit med om detta? Hoppas på att det var förtidigt bara. Har även fått gå och ta blod prov , ska ta ett blod prov till om några dagar.

Jag har pratat men ett par bm pga blödningar och är jag fortfarande gravid är jag antagligen i v5 och dom sa att det är för tidigt för att se nåt, brukar va i ca v7 man kan börja se :) ska du på nåt VUL igen?
  • LolloG
    Biirna skrev 2016-10-21 14:32:13 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag fick en större blödning i vecka 6, är nu i vecka 9(8+0).

Jag var jätte rädd att jag fått ett missfall, jag hade skärande smärta under själva blödningen men inga kramper. veckan efter hade jag molvärk och kan fortfarande ha det till och från, har även haft små blödningar efter den stora blödningen.

Jag gjorde ett tidigt UL på gyn ca 1 vecka efter blödningen och då fick jag se det lilla hjärtat flimmra.

Så det behöver inte betyda att du fått missfall!

Kontakta gyn eller privat gyn så du får göra ett tidigt UL!

Antagligen är jag i v5 men är ej säker, det är precis så jag har det också eller hade skärande känsla men har bara molande värk nu och tror jag haft den värsta blödningen nu. Blir orolig då brösten slutat ömma och så :/

Jag ska till bm och prata på tisdag och har ett vul inbokat mån 31/10 så jag hoppas att jag har sån tur som du och får se ett litet flimmrande hjärta :) det är ju skit jobbigt med denna väntan. Tack för att du skrev, nu fick jag iaf lite hopp tillbaka :)
  • LolloG

Hoppar ur tråden då det tyvärr var ett tidigt missfall jag fått.

Svar på tråden BF juni 2017