Inlägg från: trollis86 |Visa alla inlägg
  • trollis86

BF juni 2017

här är en till som "tror" vi plussat :) hade beräknad mens 8.10, tog ett digital test dagen efter och visade inte gravid...testade igen 3 dagar efter men blev något fel så visade inget resultat...testade igen följande dag och visade ett svagt plus. hoppas och tror ju jag är gravid eftersom ingen mens kommit ännu. bf skulle isåfall bli 17 juni 2017 :) blir isåfall vårt andra barn :)

• trollis86
    Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Sjukskrivning! Förra graviditeten ringde jag först till fel ställe, de sa bara "alla mår illa vid graviditet, bara att gå och spy däremellan". Ringde sedan rätt, mödrarådgivning (finland) och var sjukskriven med jämna mellanrum men kämpade allt för många dagar med att jobba i förskolan. Slutade med att jag hamnade in på sjukhus ett dygn och fick dropp för att jag inte hade fått mat i mig på 3 veckor. Var livrädd att det skulle bli lika denna graviditet, som tur har jag inte kännt av något illamående alls ännu i v 7. Kämpa på.
  • trollis86

Usch vad jag ogillar illamående. Hoppades lite försiktigt att jag inte skulle bli så illamående som förra graviditeten eftersom det tog så länge före jag överhuvudtaget kände något av det. Illamåendet började ca 5 dagar sedan (idag är jag i v 8) och det blir värre för varje dag. Idag har jag knappt ätit något alls och då jag ätit lite blir jag ännu mera illamående. Får så dåligt samvete att inte orka leka och vara så glad som jag brukar vara med min 2 åring.

• trollis86

ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni? 
    ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)

• trollis86

Får tyvärr gå ur gruppen, fick missfall inatt. Jobbigt eftersom jag egenligen skulle på inskrivning idag och antagligen skulle på ultraljud om ca 1 vecka ???? istället fick jag gå på ultraljud idag och se så det mesta kommit bort ????

• trollis86
    Smlan skrev 2016-11-23 13:39:27 följande:

Åh, nej! Vad hände? Många kramar

Började blöda imorse och hade ont i magen. fick en tid till ultraljud och undersökning kl 10.30, Det mesta var redan borta men lite vävnad kvar. Väldigt ledsamt eftersom det känns som att jag varit gravid så länge redan (10+5). Sjukskriven till söndag så nu får jag vila, gråta och se på film för att ha annat att tänka på.
Svar på tråden BF juni 2017