Inlägg från: Grodan1234 |Visa alla inlägg
  • Grodan1234

BF juni 2017

Hej!

Får man hoppa in här?

Bim-4 idag och plussade.

Ny här och om allt går vägen så blir det en juni bebis. 2 barn innan så detta blir 3 an.

• Grodan1234

Hej!

Nej inte berättat för någon än!

Känns alldeles för tidigt. V 5 på tisdag

Hur resonerar ni kring att berätta tidigt?

Man vill ju egentligen slänga ut nyheten men känns lite läskigt innan v 12.

• Grodan1234

Det känns väldigt väldigt kul att få berätta en sån sak just kring jul, jag borde va i v 12 ca 13 december..

Frågan är om man lyckas hålla tyst.

Detta blir nr 3 för oss, 10 och 6 år är barnen härhemma.

Jag testade pos igår morse, har fortfarande inte fått nån minut själv med mannen, blir nog att berätta ikväll. Första försöket tog det sig på satt han blir nog lite paff ;)

Vad har ni andra för jobb?

Jag börjar redan oroa mig då jag har haft hemsk foglossning under dom andra graviditeterna.

• Grodan1234

I september bestämde vi oss, hade sex 3 ggr totalt och lyckades!!

Känns väldigt overkligt :P

• Grodan1234
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 16:02:24 följande:

Hahaha, känner igen det! Förra veckan gick jag bara runt och kände efter hela tiden, typ "varför smakar kaffet på jobbet extra äckligt?" Och "jag har så konstig smak i munnen"...

vi bestämde oss också i september, prickade in två dagar innan ägglossning och sen var det klart :)

Vilket barn i ordningen väntar ni???
  • Grodan1234

CarinElisabeth, såg nu längre upp när jag scrollade. Grattis och lycka till med allt.

Jag funderar när jag ska ringa bm..

Har väl inte bråttom egentligen, mannen fick veta sent igår kväll, han vart väldigt förvånad men självklart glad!

Vart sjukskriven förra måndagen pga stress, det känns ju sådär just nu. Sen hur jag ska lyckas dölja detta ett tag på jobbet om några veckor känns omöjligt! Mår redan illa.

Fler som är nervösa över jobbet?

• Grodan1234
    Hermelinien skrev 2016-10-17 16:16:32 följande:

Jag berättade för chefen idag, är i vecka fem. Det är sjukt mycket att göra på jobbet och ingen kan det jag kan så han vart väl inte överdrivet glad. Men han gratulerade iaf. :)

Det är ju inte våra bekymmer egentligen, men känner lite likadant.

Jobbet är så enormt stressigt och tungt. Jag tänker att jag ska berätta efter v 12.
  • Grodan1234

Hej tjejer!

Pratade med bm idag, var ganska brutalt ärligt, sa vilket stöd jag ville ha och inte, detta är ju nr 3 och sista och denna gången ska allt kännas bra och jag ska njuta. Hon skrattade lite och sa vi kör på vad du säger! Ska dit redan 2/11, känns bra, är fortfarande sjukskriven pga stress och då hinner jag träffa bm innan jag börjar m jobbet igen.

Börjar dock oroa mig för att behöva berätta för familjen, dom kommer nog få en chock då alla tror vi är klara med barn, vet att man inte ska bry sig men det är väldigt svårt.

Hur tänker/resonerar ni?

• Grodan1234
    doris123 skrev 2016-10-20 21:04:13 följande:

hallå hallå, plussade idag men om jag räknat rätt är BF 1 juli  får jag vara med här ändå?

Hej! Klart du ska vara med här!

Och grattis till graviditeten!
  • Grodan1234

Hej!

Jag måste fråga om någon här vet om min föräldrapenning skyddas om jag är sjukskriven pga stressreaktioner och utmattning?

Läkaren vill ev fortsätta sjukskrivningen och jag är väldigt orolig för fp.

• Grodan1234

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

Svar på tråden BF juni 2017