Karesse skrev 2016-10-18 18:39:11 följande:
När är allas första besök hos barnmorskan?
Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?
När ska man normalt gå på sin första tid?
Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...
Hur har ni det?
Jag fick tid 18/11 då ska jag vara i v 8, enligt barnmorskan jag pratade med fick jag en tidig tid eftersom jag har problem med mycket illamående. Ironiskt nog har jag mått toppen idag och bara spytt två gånger på morgonen.... (vid tidigare graviditet var det dygnet runt, blev uttorkad och fick dropp så jag har det att jämföra med).
Tycker absolut att du eller sambon ska ringa tillbaka och berätta om ditt hjärtfel, ju mer de vet desto bättre kan de hjälpa dig! V 8-12 verkar vara normalt i Stockholm, eller har någon annan här andra erfarenheter?
Har också lite kramper då och då, lite som mensvärk. Har läst att det beror på att livmodern utvidgar sig. Och ingenting funkar med magen, men det tror jag beror på att jag småäter typ vitt bröd och gurka hela tiden vilket är stor skillnad mot hyr jag vanligen äter (fiberrikt och mkt grönsaker).