• Melam

BF juni 2017

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej. Gick med i gruppen som hade bf i maj, men efter att ha kollat i graviditetskalendern igen, så verkar det som att bf är beräknat 2 juni istället.. Verkar ligga på gränsen för maj/juni ;)

Jag mår verkligen jätteilla om dagarna och har även en oroskänsla i magen.. Haft extrem graviditetsnästäppa, men den har blivit bättre efter att jag fick kortisonnässpray utskriven *puh*.

Imorgon ska jag på mitt första besök hos barnmorskan.

• Melam
    Isprinsessan skrev 2016-10-19 19:30:37 följande:

Hoppar in här jag med :) Är tidigt gravid med tredje barnet. BF ungefär 24/6. Mina barn är 5 respektive snart 8 år, så det känns nästan som att detta blir en liten sladdis ;) 33 år och bor i Norrland.

Tredje barnet för mig med. Mina är 5 och 7 år :)
  • Melam
    Isprinsessan skrev 2016-10-19 19:59:18 följande:
    Kul! :) Har du funderat något på när och hur du ska berätta för dem att de ska få ett syskon? Eller du kanske redan har berättat?
    Nä har inte funderat så mkt på det ännu, tycker allt känns så overkligt själv fortfarande ;) Men vi kommer nog inte berätta något förrän i har gjort ultraljudet iaf och fåt se att det verkligen är något därinne haha. Själv då??
  • Melam
    Sassa4 skrev 2016-10-19 23:02:57 följande:

Jag började blöda ikväll :( Men jag har svårt att veta om det är missfall eller inte. För allt har känts som vanligt idag. Och förut när jag gick på toa och gjorde nr 2 (är hård i magen så får kämpa lite) så var det blodblandade flytningar på pappret efteråt. Förlåt för all info. Men frågan är om det är sköra slemhinnor eller missfall på g. Vad gör jag nu? Ska jag ringa gynakuten imorgon? Är i v 5+2. Kan man ens se något i livmodern såhär tidigt via vul? Så orolig :(

Hej!
    Tycker också att det låter som att det är ditt toabesök som är orsaken till att det kommit blod. Har själv fått så efter att ha gjort nummer två i början av graviditeten.
  • Melam
    Isprinsessan skrev 2016-10-20 11:42:31 följande:
    Vi kommer nog berätta närmare jul, kring vecka 12, som en tidig julklapp ungefär :)

Jag ska vara med i en studie för gravida kvinnor med PCOS så iomed det så får jag göra ett tidigt ultraljud om ett par veckor. Längtar verkligen tills dess! Blir liksom mer på riktigt när man får se det med egna ögon. Vilken vecka är du i?
    Låter som en riktigt bra julklapp :)
    Ååh, det förstår jag att du längtar till! Känns ju ibland som att man inte har något därinne, trots vissa gravidsymptom.. man vill ju lixom ha ett bevis på att det ligger något därinne och sprattlar och växer :)
    Jag får vänta i några veckor till innan ul. Har gått in i vecka 9 nu :)
  • Melam

Jag börjar känna mig riktigt nere nu.. är oerhört glad för det lilla pyret i magen, men jag mår sååååå dåligt. Gick hem från jobbet förra veckan för jag pallade inte mer. Legat som ett kolli hela dagarna för att orka hämta hem barnen och ta hand om dem på kvällen.
    Imorgon är det dags för jobb igen och vet inte hur jag ska palla.. illamående och trött konstant! Man känner sig som världens gnälligaste och som att man aldrig kommer få må bra igen.

• Melam
    Sassa4 skrev 2016-10-31 16:42:05 följande:

Jag är nu i vecka 8 (7+0) och jag har ett ganska jobbigt problem. Enda sen vecka 6 så har jag haft ett konstant illamående. Men sen ett par dagar tillbaka så har detta illamåendet bytts ut mot en konstant "äckel-känsla" i kroppen. Jag äcklas av allting. Det är väldigt påfrestande att känna den här äckelkänslan i kroppen hela tiden. Det är nästan som spyan sitter mig i halsen. Men jag har aldrig spytt än. Är det någon som känner igen sig i detta? :(

Känner igen mig alltför väl.. :(
    Är verkligen enormt påfrestande! Precis stått och lagat mat till barnen samtidigt som jag försökt att inte kräkas av matlukten. Jag är i vecka 9+4 och varit såhär i några veckor nu.
  • Melam
    Madde87 skrev 2016-11-08 10:14:39 följande:

Behöver tips på goda nyttiga saker eftersom jag behöver äta typ hela tiden för att må bra! Frukt funkar inte för tillfället. Snälla hjälp!

Morötter, kex, hemmagjort fröbröd, knäckebröd, gurka kanske. Jag har typ levt på morötter haha.
  • Melam
    Fru89 skrev 2016-11-21 13:11:50 följande:

Var på kub-test idag. Men det livliga lilla livet var för litet att mäta och jag blev bakflyttad 4 dagar. Ny tid om 2,5 vecka igen för nytt test :)

Ska på kub-test imorgon och det blir även första gången vi kommer få se den lille. Känner mig grymt nervös och förväntar mig typ det värsta.. (rätt bra på att alltid tro det värsta ska hända). Men hoppas givetvis på att det är något som lever därinne och som är friskt!
Svar på tråden BF juni 2017