Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BF juni 2017

Plussade idag, några dagar innan BIM.. så vad som helst kan hända! 
    Men går allt som vi vill så väntar vi en midsommarbebis :D <3 
    BF 23 juni .. Andra barnet för mig, tredje för min man.. (första tillsammans)

• Crazy catlady

Någon som har svårt att sova tidigt i graviditeten?

Jag är alltid annars morgontrött, men senaste veckan vaknar jag alltid innan sju och kan inte somna om..

Kan det ha med graviditeten att göra?

• Crazy catlady
    Jojjo92 skrev 2016-10-16 18:51:51 följande:

Jag vill berätta nu då jag inte kan hålla mig, men sambon vill vänta tills minst vecka 12. Det är jättejobbigt att gå och hålla på en såhär spännande hemlighet. Tycker man lika gärna kan berätta innan vecka 12 om man vill då stödet kan vara skönt om något händer. :)

Vid min förra graviditet så berättade vi ganska snabbt till alla typ.. men bebis satt fel och vi va tvungna att ta bort det... och det va för skitjobbigt att berätta för alla om vad som hänt ! Så denna gång tänker vi iaf vänta med att berätta för hans och mina föräldrar,  tills vi ser att allt e bra, sitter där det ska och tills vi ser ett hjärta slå.. men till vänner och bekanta väntar vi tills efter vecka 12.. 
  • Crazy catlady

Är det vanligt att inte känna av graviditeten så mycket än ?! Är i vecka 5 (4+4) och känner knappt nått alls.. testen är dock väldigt starka.. o tröttheten är över normalt . men det kan oxå bero på att mina nätter är förjävliga.. sover aldrig riktigt bra.. vaknar jätteofta och drömmer mycket.. men inget mer kissande än normalt.. Inget ont i ryggen.. brösten ömmar lite då och då.. Inget illamående .. Inget mensvärk.. känner mig allmänt ogravid.. kanske lite mer törst än innan..

När jag väntade min son så hade jag jätteont i ryggen och brösten och molande värk i magen dagligen..

Lite nervig är man ju så klart..

• Crazy catlady

Till er som är som jag.. testoman.. hehe av ren nyfikenhet och stilla min oro..

Hur ser/såg era test ut i vecka 5-6 .. Alltså ca en vecka eller mer efter bim ..

Mitt pluss syns ju jättetydligt. Men det är inte ett knallrosa streck än.. kör bara med såna stickor från testlagret ..

• Crazy catlady
    mammasusan skrev 2016-10-19 22:12:03 följande:

V 4+4 såg mitt ut så här går in i v 6 (5+0) imorn

Ja ditt är ju jättestarkt..ville jämföra lite men har inte testat med dom clearblue .. har bara testlagrets stickor.. :)
  • Crazy catlady

Idag blev testet faktiskt ganska mycket skarpare :) så det är nog lugnt :) va tror ni ?

Idag är jag på 4+5

• Crazy catlady

Jag ska på VUL nästa torsdag.. då e jag i 5+5.. man lär nog inte se någon hjärtaktivitet då, men förhoppningsvis något som sitter där det ska. Jag fick boka tid för tidigt vul för att jag fick utomkveds sist.. jag e nöjd bara det sitter där det ska.. o skulle vi se hjärtat så är det bara en grym bonus =) 

Inskrivning den 6 dec och första UL den 16 dec.. då är jag 12+6.. ASLÅNGT KVAR !!! hehe 

• Crazy catlady

Idag va jag på VUL och fick äntligen se att allt satt där det skulle! Fick tidigt vul just för att jag har ett X i bagaget. Dock kunde de inte se hjärtat än, men jag e bara glad att allt såg jättebra och fint ut.. nu gäller det att slappna av och invänta nästa UL i vecka 13 typ.. hehe jag e bara i vecka 6 nu =)

• Crazy catlady
    Nilla6 skrev 2016-10-27 12:31:10 följande:
    Hej jag var på vul igår för att kolla upp om jag har ett x på gång, men var då enbart i vecka 4+5 o han såg bara att slemhinnan var väldigt tjock inget mer, men han sa att det inte fanns nån vätska i buken, han såg inge på äggledarna heller så han trodde inte på x, hur kändes ditt? Jag har ont i höger sida, ibland vänster, mest bak upp mot njurarna och runt äggstockarna. Men inge blod lr så.
    Jag fick aldrig någon smärta, konstigt nog, av mitt X.. utan mitt började med bruna flytningar i en vecka typ.. det kom mest när jag va på toa.. inget i bindan.. efter en vecka så övergick det till rödare o färskare blod.. när jag va i vecka 8 (7+ nått) så fick jag en tid för VUL.. då kunde de inte se någon graviditet i livmodern men de såg nått litet onormalt i äggledaren precis vid äggstocken.. med hjälp av blodprov som konstaterade väldigt höga halter av hcg så vart misstanken på X väldigt stor så jag fick komma in dagen efter för akutoperation.. fick även ett svar några veckor efter att det faktiskt va en graviditet i äggledaren.. jag hade tur att min aldrig hann spricka, men eftersom det hade gått så länge så kunde de inte rädda äggledaren.. 
Svar på tråden BF juni 2017