Inlägg från: Malliball |Visa alla inlägg
  • Malliball

BF juni 2017

Hej allihopa! Nu kan jag äntligen hoppa in i den här tråden :D Plussade igår och har bf 28 juni men är väldigt nervös då min förra graviditet var en ofostrig vilket upptäcktes i v.10 ungefär så är rädd att något ska vara fel denna gången också.. Men jag håller tummarna för mig själv och alla andra här inne! 

• Malliball
    Aklejan skrev 2016-10-31 20:08:58 följande:

Hej allihopa!
    Jag kan visst joina er nu, plussade i lördags Glad
    Enligt beräkningar är jag i v5+4 och bf 28 juni. Första barnet och första graviditeten så allt är nytt :)

Åh vad kul, grattis! Vi är beräknade samma dag, första barnet för mig också :)
  • Malliball
    Aklejan skrev 2016-11-01 05:56:15 följande:
    Tack!

Grattis till dig med :) Hur länge har du vetat?
    Plussade 19/10 dagen innan beräknad mens :) och själv? 
  • Malliball
    Aklejan skrev 2016-11-01 19:58:15 följande:
    I lördags 29/10, några dagar efter beräknad mens.
    Har du kontaktat barnmorska? Själv fick jag tid för ett första samtal nästa onsdag =)
    Åh vad kul att du fick en tid så snabbt! Själv har jag första träffen 21/11 så jag hoppas tiden springer iväg och det blir dags att gå dit :D
  • Malliball
    Smlan skrev 2016-11-02 08:58:51 följande:
    Jag har också BF 28 juni. Vi börja bli några stycken med samma datum :)
    Jag vill också ha ultraljudet nu! Jag funderar på att gå till någon privat klinik och göra det. Annars får man ju först det när man gör KUB.
    Roligt att vi är så många med samma bf! :) Vill också ha ultraljudet nu och se att allt ser bra ut. Där jag bor erbjuds inte KUB till alla och jag tillhör inte den åldersgruppen som erbjuds.. Men jag hoppas kunna få till ett tidigt ultraljud då jag har en ofostrig graviditet i bagaget. Annars jobbar jag på en gynavdelning så har ju några gånger funderat på att gå in i ett av undersökningsrummen och göra ett VUL på mig själv, haha ;)
  • Malliball

Tog mod till mig ikväll när jag jobbade och berättade om min oro samt frågade en av våra läkare om hon möjligtvis skulle kunna kolla hur det såg ut, hehe! Hinnsäck och allt det där såg normalt ut för veckan jag är i och man kunde se en liten liten prick :) Hon tyckte inte jag behövde oroa mig och erbjöd även att att kolla igen om en vecka för att se hjärtat slå. Kändes bra att få se att allt sitter där det ska men hade ändå trott att hjärtekot skulle synas.. Men jag håller tummarna att jag får se ett hjärta slå nästa vecka istället :)

• Malliball
    The möther skrev 2016-11-02 22:50:49 följande:
    Vad skönt! Och vilken lyx att ha det så lättillgängligt :)
    Ja skönt var det men det är en konstig känsla när det är personer man jobbar med som sitter mellan ens ben och pratar jobb. Men visst jag hade tur, läkaren kunde lika gärna sagt nej, annars kan jag väl tycka att lite förmån ska man väl få ;) Nackdelen är bara att man oroar sig dubbelt så mycket när man dagligen stöter på graviditeter som gått fel. Men varje dag som går är en seger :) 
  • Malliball

Idag fick jag äntligen se vår lilla böna efter mycket om och men! Har nog aldrig varit så orolig som jag var innan men hjärtat slog och den var i rätt storlek :D den mest fantastiska känslan och jag kan inte sluta le! Allt blev så verkligt när man fick se ett hjärta som dunkade på, åh vad lycklig jag är!

• Malliball

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

• Malliball

Jag vill gärna äta multivitamin dels för att mycket av innehållet faktiskt rekommenderas vid en graviditet och är sådant som reserverna töms snabbt av. Även att via en multitablett är jag säker på att få i mig allt det som både jag och mini behöver. Känner själv att med konstant illamående så ligger fokus på någon form av näring och inte vad :)

• Malliball
    Oktober23 skrev 2017-01-23 11:39:15 följande:

Hej hej.. är det någon som nyligen har varit på RUL och tagit reda på kön? Jag är förväntansfull och räknar ner dagarna till RUL haha.

Jag hade RUL idag och vi ska få en alldeles perfekt liten tjej :D Men har nog aldrig varit så nervös som jag var innan hon sa att allt såg bra ut!
  • Malliball

Hur har ni tänkt lägga upp det med ledighet och hur långt innan bf tänker ni gå hem? Vi är mitt uppe i semesterplaneringen på jobbet och jag funderar på att ta lite semester innan lillan beräknas komma men vet inte hur mycket bara :)

Svar på tråden BF juni 2017