Inlägg från: Snorhyveln |Visa alla inlägg
  • Snorhyveln

BF juni 2017

Hej!

Här är en till som har bf i juni! Är i vecka 7 (6+2) och detta blir mitt andra barn :)

Första barnet hade jag inga symtom alls, förutom lite senare in i graviditeten ha ömma bröst och superhungrig och trööött!

Med denna lilla ärta så har jag nog känt lite mer, svagt illamående som nu är borta dock och lite trött och absolut inte hungrig!

Känner knappt något nu, vilket gör mig smått orolig..

Kanske vi kan följas åt?

Någon som är gravid med andra barnet?

Spänd mamma!
  • Snorhyveln
    Smorrisson skrev 2016-10-20 21:30:30 följande:

Jag är gravid med andra barnet :) vecka 9 här (8+3) gjorde vul idag och allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Hur gammal är ditt första barn? Sonen min är 2 år. :)

Va kul för dig :D:D:D

Jag ska på inskrivning nästa vecka! På något konstigt sätt är jag mer orolig denna gång än förra ???????? min Lilltjejen är 10 månader nästa vecka :)
  • Snorhyveln
    Bebissugen123 skrev 2016-10-20 21:43:47 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?:)

Tyvärr inte hunnit läsa alla sidor än!

Har precis blivit gravid för första gången efter 7 (för mig) långa månader:) har bf 19/6 om det går som det skall så är i v.5+2 nu:)

Välkommen hit! Och grattis till lillen, vad mkt spännande du har att se fram emot :D
  • Snorhyveln
    Smorrisson skrev 2016-10-20 21:44:10 följande:

Jag är jätteorolig. Innan sonen hade jag två missfall och sen försökte vi i 10 månader med syskon och så fick jag ett missfall igen. Efter de kom ingen mens utan jag blev gravid direkt så nu hoppas jag den lille vill stanna..

Usch va tråkigt, då förstår jag att du är nojjig.. jag håller alla tummar och tår för dej :)

Vi försökte 9 långa månader innan Lilltjejen "fastna", och nu har vi försökt 4 månader så jag hoppas de håller. Känner inte av så mycket symtom just nu förutom svullen mage (ser gravid ut redan) och småömma bröst. Tog t om ett graviditetstest ikväll för att "kolla" av.. haha!
  • Snorhyveln
    Bebissugen123 skrev 2016-10-20 21:59:57 följande:

Tack och tack!:D skall bli så spännande!! Men nu vill man ju bara att veckorna ska gå till v.12:))

Ja verkligen, de går bara så jäkla sakta i början, och man hinner vara såå tokglad och sååå orolig till o från fram tills dess i hundra omgångar :D
  • Snorhyveln
    MartaV skrev 2016-10-21 07:43:23 följande:

Hej, jag väntar också mitt andra, är nu i v 8, (7+5). Har riktigt jobbig konstant illamående som dämpas bara när jag lägger mig. :/ utöver förlamande trötthet, bråkig, uppsvälld mage och extremt ömma bröst.. längtar tills illamående lugnar sig, kan knappt jobba..

Hej! Grattis, så kul för dig/er :D

Usch, illamående är de tråkigaste, man kan inte vara människa!!

Jag har varit svagt illamående vissa stunder på dagarna, men de har lugnat sig.. ansatt att de är den svullna magens fel.

Fick ta ett graviditetstest igår för att kolla så jag inte inbillat mig, då jag hittills inte känner mkt.

Har du varit på inskrivning?
  • Snorhyveln
    Adelaide1 skrev 2016-10-21 09:35:27 följande:

Hej!

Jag har varit på inskrivning. Konstig känsla! Tredje barnet och tror BF är 19/6. Planerat snitt blir ca en vecka innan.

Fått 3 UL inbokade! Det gick fort. Ett vanligt i V 11 som de erbjuder hos bm. Ett fosterdiagnostiskt V 12 och ett vanligt i V 19 ca.

Vad spännande det skall bli! Längtar till slutet på nov!!

Har ni berättar för folk? Jag har berättar på jobbet bara då jag springer mkt på toaletten. Skall vänta till jul annars.

Hur mår ni? Jag är trött och frusen! Jag fryser inifrån och blir aldrig helt varm! Det är hemskt!!!!

Hej och välkommen och grattis!! :)

Jag är i vecka 7, men har inte berättat för någon än, planerar eventuellt att berätta för alla i jul, beroende på om man kan dölja så länge ;)

Jag är svagt illamående obland, ömma bröstvårtor och haft molande till o från.
  • Snorhyveln
    MartaV skrev 2016-10-21 10:04:52 följande:

Ska idag på inskrivning! :) jag misstänker att det kan vara tvillingar, alla på mammas sida har fött tvillingar och mina symptom var både mycket tidiga och mycket kraftiga.. när ska du?

Haha Gud så spännande :) jag har faktiskt också funderat på tvillingar då vi har tvillingar och trillingar på båda sidor :O och min man är enäggstvilling (otroligt mkt tvillingar hit o dit).

Jag ska på inskrivning nästa vecka på onsdag!
Svar på tråden BF juni 2017