Inlägg från: annajaeske1 |Visa alla inlägg
  • annajaeske1

BF juni 2017

Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Va roligt med flera i bf juni!! Jag plussade i fredags och verkar enligt kalendern vara i v 7 (6+3) men min menscykel var ca 40 dagar så är inte riktigt säker på att siffrorna stämmer?? Återstår att se efter första besöket hos barnmorskan :) ska boka tid för inskrivning imorn! Jag blev totalt chockad av plusset så grät flera gånger men nu har det lagt sig och jag är mer lycklig än chockad , känns jättekonstigt ändå och lät väl va så innan första ultraljudet..

Jag jobbar faktiskt själv i butik(!) bland annat, kjag är dock både på golvet och i kassan men är också fundersam hur det där ska bli , än så länge är jag mest hungrig än illamående men är verkligen så hungrig att jag mår illa då ist haha.. fått sluta med Cola zero och celsius PANG bom så lider också av sjuk huvudvärk ????
  • annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-23 16:26:46 följande:

Förresten BF 14 juni här.

Enligt min app har jag också 14 juni!! Dock osäker om det stämmer, bara vänta o se efter första ultraljudet :)
  • annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 06:21:42 följande:

Ja men precis! Väntar också på ultraljudet.

Har du också sån där molande mensvärk typ titt som tätt?

Stämmer! Är hungrig så jag mår illa väldigt ofta också ???? Har en kompis som är gravid i v 28 så frågade henne ba hallå är det vanligt att ha "mensvärk" nu och det va det.. för mig känns det typ så och ibland hugger det liksom till lite som när jag själv iaf hade ägglossning:) det sjuka är att jag endast hållit koll på 1 ÄL o då föll poletten ner varför jag fått såna hugg långt ner i magen haha.... hur gammal är du? Vart bor du??:) första barnet?
  • annajaeske1
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 09:30:28 följande:

Jag har nästan tappat aptiten kan jag säga.

Har inte mått illa riktigt ännu.

Jag läste lite om ''mensvärk'' och det sägs att livmodern växer, därav värkar. Så inget att oroa sig för.

Jag är 24 år, och bor i haninge. Första barnet så är riktigt nervös.

Hur gammal är du? Och vart bort du?

Så känner jag också. Inget är direkt GOTT men är ändå sjukt hungrig haha.. jag ringde barnmorskan idag för inskrivning och pga min långa cykel har jag nog bf sista dagarna i juni ist för 14e som appen säger:) jag är 25, bor i Norrköping och det är också första förlig. helt sjukt att man ska bli mamma, har alltid sagt att när jag är 25 känns det lagom att bli mamma och om det inte blir enförsening sen så är det precis nån vecka innan jag fyller 26 jag ska föda :) när jag ringde idag sa hon: "är det första barnet".. frågan kändes jättemärklig det känns fortfarande så himla overkligt .. tid fick jag den21/11 Då jag ska va i v 8.. evig väntan haha! Har du skrivit in dig och fått ett datum på första möte?:)
  • annajaeske1
    christinanieminen skrev 2016-10-26 11:43:13 följande:

Någon mer som har kraftig molvärk/växtvärk? Har molande verk som vid mens nästan oftare när jag sitter känner väldigt sällan när jag är uppe och rör mig.. är i V 5+3..

Har inte kraftig men ibland kommer det sådär som vid ägglossning/innan mens.. har problem med aptiten och att behålla det jag äter just nu så allt blir värre av gå typ.. :( är strax efter er båda! Lite oklart än så länge pga lång cykel men tror jag är rätt v 5 ( 4+4)
  • annajaeske1
    Angie87 skrev 2016-10-26 14:52:38 följande:

Hej!

Jag plussade för lite mer än en vecka sedan och är enligt appen i v 8 idag,(7+0), bf 13juni.

Jag har inte ringt MVC ännu men tänkte göra det i veckan.

Jag vill gärna göra att tidigt ultraljud då jag är osäker på graviditetens längd, jag fick ett missfall i augusti och hade bara en mes efter det sedan kom detta så jag vet inte riktigt hur min cykel är..

vilken vecka är ni i? hur mår ni?

Ni som har gjort tidigt ultraljud, hur gick det? såg man något? 

Jag mår ändå rätt okej, jag har molvärk i magen känns som mensen ska komma när som helst.. mer törstig än normalt som några skrev, mår rätt illa till och från men har inte spytt tack och lov! känner mig lite smått magsjuk typ hela tiden, ingen ordentlig aprit men äter jag inte så mår jag mer illa.

Finns det någon hemlig fb-grupp?

PRECIS sådär mår jag också, har ingen större aptit, älskar mat o godis annars men nu är det precis tvärtom. Dock måste jag äta för att inte må ännu mer illa och kunde ej behålla maten varken igår eller iförrgår, va som att va lite magsjuk o maten va högt uppe i strupen typ, men idag (peppar peppar ta i trä) har jag inte behövt spy ;)
  • annajaeske1
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Tycker verkligen Inte du ska avboka. Jag är i vecka 6 och har berättat för mamma, syskon och närmaste vänner samma gäller sambon. Vi tkr att det är helt normalt och blir det MF så blir det men det är väl inget man ska räkna med? Realist får man va och tkr det va mer tabu förut:) dock väntar jag med resterande av världen till v 12 efter jag varit på ultraljud för sakens skull och för att kunna visa att "kolla jag är gravid" typ :)
  • annajaeske1
    Malliball skrev 2016-10-31 21:40:58 följande:

Åh vad kul, grattis! Vi är beräknade samma dag, första barnet för mig också :)

Jag har också beräknat 28e juni :) just nu känns det som att vardagen bara flyter på och man känner inget i kroppen... förutom molvärk ibland o svullna bröst till o från.. mitt tålamod är inte det bästa så kan säga att jag verkligen vill ha ultraljudet nuuuuuuu haha..
Svar på tråden BF juni 2017