• doris123

BF juni 2017

hallå hallå, plussade idag men om jag räknat rätt är BF 1 juli Tungan ute får jag vara med här ändå?

• doris123

jag har ju räknat fel och har troligtvis BF 30 juni. Tungan ute men jag får väl hoppa in i en julitråd om jag blir framflyttad efter RUL, haha. vecka 5 imorgon.. har knappt fattat att det är sant än...

• doris123
    Smlan skrev 2016-10-23 12:30:58 följande:

Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen nu :( Är i v 5, 4+3.

när jag var gravid med min dotter i vecka 8 blev jag också matförgiftad... spydde säkert 10-15 gånger under natten. var jätteorolig för lilla pyret, men fick sedan lyssna på hjärtat i vecka 11 och allt var hur bra som helst Glad ring en BM om du är orolig och hör vad de har att säga.
  • doris123
    10oktober skrev 2016-10-24 06:49:28 följande:

Hejsan! Jag är 27 år och plussade i förrgår. Första barnet men tredje graviditeten. Har haft två tidiga mf innan... men detta ska gå vägen har jag bestämt! :)

Är i vecka 5 och bf 28 juni. Går också gärna med i grupp på fb om det finns plats! :)

vad kul! grattis! jag är också 27 och har BF 30 juni :)

och jag går också gärna med i FB-grupp
  • doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 12:58:35 följande:

Ni som plussat har ni haft en mellan blödning i början av graviditeten? Och isåfall när plussa ni? Är orolig då jag inte ska ha mens förren 1/11 hade ägglossning den 16 eller 17 oktober

har du haft en blödning nu och hade ÄL 16/17 oktober? för isf kan det ju vara en nidblödning, d.v.s. att ägget fäster.
  • doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 13:11:07 följande:
    Åh hoppas det är så, när tycker du jag ska testa? beställt digitalt graviditetstest som troligen kommer i morgon på posten. vågar inte ens gå o dansa ikväll då jag har dessa små blödningar. Tacksam för alla svar
    digitalt test är dyrt och du är ju så tidigt efter ÄL så det känns lite bortkastat eftersom det kan visa "inte gravid" trots att du är det. vänta antingen några dagar till eller köp billiga tester, typ på testlagret :)
    det är iaf vad jag skulle gjort.
  • doris123
    Jn1 skrev 2016-10-24 13:22:32 följande:
    Vänta med att testa iallafall till dagen innan beräknas mens. Testar man för tidigt kan det ge felaktigt svar, både negativt och positivt.
    fast nä... det kan aldrig ge ett felaktigt positivt svar.
  • doris123
    mammsen79 skrev 2016-10-24 13:35:25 följande:
    Har redan beställt två pack digitalt ????
    jo men om dom är negativa kan det fortfarande vara för tidigt att testa menar jag :) så du kan spara på dom.
  • doris123
    Jn1 skrev 2016-10-24 14:36:35 följande:
    Okej, vet inte av egen erfarenhet men var en tjej som skrev i ett forum att hon hade tagit ett test ca en vecka innan mensen, och det var positivt, hon tog sen ett till test någon dag innan mens och det var negativt. Mensen kom som vanligt och det visade sig att hon inte var gravid. Men som sagt, jag såg det ju inte med egna ögon, men känns också konstigt om någon skulle ljuga ihop en sån historia.. :)
    enda sättet att plussa och sen inte vara gravid är att få ett tidigt missfall.. testen kan one visa positivt utan håg i kroppen.
  • doris123
    mammasusan skrev 2016-10-26 15:00:55 följande:
    Finns 2 grupper vad jag vet som är hemliga en där vi ännu är få medlemmar, just nu 13 st kommer inte bli mer än max 100, den är hemlig ej sökbar. Skicka mig ett pm om du vill vara med med namn & beskrivning av profilbild
    jag fick en inbjudan men kan ändå inte gå med i gruppen :/
  • doris123

verkar vara många som får VUL. hur får ni till det? vill också Tungan ute

fler som har en hemsk halsbränna? är vi v 6+0

• doris123

finns det fler som liksom har ont i magen i samband med morgonillamåendet?
    minns inte att det var så med dottern.. alltså inte växtvärk utan mer bara vanlig värk. är i v 6+3

Svar på tråden BF juni 2017