Inlägg från: CamillaSv |Visa alla inlägg
  • CamillaSv

BF juni 2017

Grodan1234 skrev 2016-11-02 17:14:58 följande:

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

Hej hej! Jag har följt tråden ett tag men inte skrivit något. Jag har dåliga erfarenheter av kub. Fick låg risk min förr förra graviditet i v 12. Sen vid rul så upptäcktes ett fel på huvudet. Fick gå vidare med detta och göra fvp. Det visade sig att pojken jag bar på hade trisomi 13. Avslutade graviditeten i v 20.
    Så kub går inte alls att lita på är min erfarenhet.
    Men med min otur gällande graviditeter så litar jag inte på något.
    Jag är fyllda 40 år och har ett barn sen innan född 04. Detta är min 8:e graviditet. Vågar man hoppas?!
  • CamillaSv

Tyvärr är det så att vissa avvikelser inte är förenliga med liv utanför livmodern. Och då har man inga andra val än att avbryta. Visst kan du gå 40 veckor ändå, men du vet att ditt barn inte överlever födseln.

Svar på tråden BF juni 2017