Inlägg från: Gravidskanetjej |Visa alla inlägg
  • Gravidskanetjej

BF juni 2017

Jag var idag inne hos dr o fick sjukskrivning för illamående o kräkningar. November ut till o börja med . Fått lergigan comp utskrivit så undrar om någon tagit dessa o hur de fungerar för er?

Fick även gjort ett tidigt ultraljud då ja hade en liten mini blödning. Och där var ett tickande hjärta så verkligt allt känns när man väl ser det.

• Gravidskanetjej
    Kärleksbarn00 skrev 2016-11-03 17:58:39 följande:

Åh vad kul att se hjärtslag :) Men tråkigt med illamåendet och sjukskrivningen. Men det är för en god sak:) Har också legrigan comp utskrivet då jag har haft extremt illamående min förra graviditet, men än så länge har jag inte märkt av min graviditet. Såg dock också hjärtslag för två dagar sedan. Är i v 6+6. Vilken vecka är du i?

Ja jag var helt uppe i ultraljudet så lyssna inte så mkt men ja hade gått 6 hela veckor o några dagar. Tönkte ska ringa in o kolla idag om de kan läsa va dr skrivit. Ja skönt o höra hjärtljuden då man fick MF i maj i år. Är inbokat den 17/11 på ett tidigt ultraljud så funderar på om man skulle ta då med även om ja kunde avboka sa dr. Hur fungerade lergigan för dig? O fick du några biverkningar?
  • Gravidskanetjej
    doris123 skrev 2016-11-04 14:04:19 följande:

verkar vara många som får VUL. hur får ni till det? vill också 

fler som har en hemsk halsbränna? är vi v 6+0

Jag skulle in för o prata om sjukskrivningen men då jag hade en liten blödning så gjorde dr ett tidigt på mig. Sedan det inbokande är pga missfall i maj o pga oro. Har inte så mkt halsbränna men illamående kräkningar sura uppstötningar ömma bröst o ingen vidare aptit förutom dillchips. Är i 6+2 enligt ultraljudet
  • Gravidskanetjej

Gud va man nojar så fort något symptom försvinner. Har haft illamåendet från o till hela dagen men mest till men imellanåt känns det som allt e borta. Någon mer här inne som haft ett missfall o sedan blivit gravid igen o då inte fått något mer MF?

• Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-06 12:39:49 följande:

Jag har ett hemskt illamående dygnet runt. . spyr ungeför 2-3 ggr per dag. Usch för detta! I vecka 8.

Då är vi två. Har fått lergigan comp men de hjälper inte här utan allt ja äter kommer upp. är även sjukskriven. Men hoppas på att de släpper senare. Jag känner mig så dum gentemot min sambo när ja mår såhär.
  • Gravidskanetjej

Är orolig som tusan här nu.

Har mått extremt dåligt med illamående ett tag nu. Men i morse när jag vaknade så va illamåendet borta o ja känner mig i te gravid alls. Har även haft orolig mage hela dagen. O nu sen EM så börja magen krampa men det är släppt dock så har ja typ ett tryck över magen. Hade ett missfall i maj i 7+0 (enligt sista mens) o är nu enligt ultraljud 6+6 idag. Men enligt min sista mens är jag i 8+0 idag. Men är så orolig är att jag har ett missfall på gång. Har inga blödningar dock. Fler som haft som mig?

• Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-09 15:15:27 följande:

Idag var vi och kollade på fostret och där fanns ett litet hjärta som slog. ÅHHH :):):)blev dock tillbakaflyttad 1 vecka.. så v. 8 och BF 26 juni. .

Då har vi samma bf. Blev oxå tillbakaflytttad efter ultraljud. Dock så går ja inte mkt efter ultraljudet då alla mina sysjonbarn blivit födda efter sista mensen. O då skulle alla dem blivit födda en vecka för tidigt enligt ultraljudet. Men roligt att vi har samma bf :)
  • Gravidskanetjej
    Oktober23 skrev 2016-11-09 17:56:59 följande:

Ja det var väldigt kul. Vart bor du?

Jag är 27 och vårt första barn.

Bor i nv skåne. Är 32 o väntar med första barnet.
Svar på tråden BF juni 2017