Inlägg från: BFjuni2017 |Visa alla inlägg
  • BFjuni2017

BF juni 2017

Hej! 

Plussade i början på oktober. Har BF 14 juni 2017, går alltså in i vecka 10 imorgon. Första barnet, inga tidigare MF. 

Har haft 0 % apitit, varit supertrött. Inga kräkningar eller blödningar. Men nu börjar de flesta symptomen att lägga sig. Har era också blivit färre?

I vilken vecka berättade ni? I vilken vecka fick ni göra KUBen, ni som valde att göra den? :) 

• BFjuni2017

Hej igen. Jag har inte känt för att skriva något här på FL på länge eftersom mina symtom avtagit lite (idag gick jag in i v. 11) och jag går runt med en känsla av att "knappt vara med barn". Råkade läsa om missfall och en tjej som kom till KUBen och då fostret inte varit levande på 2 veckor utan bara låg där. Trodde inte att jag skulle reagera så hårt på att läsa det men nu har jag slutat berätta för folk att vi väntar barn och väntar bara på att få KUBen avklarad. Till min stora glädje fick vi tid för KUBen igår hemskickad, den 2:a december ska vi dit! Så 2 veckor får jag hålla ut.

Jag försöker tänka på att för bara några år sedan då KUBen inte fanns så fick blivande föräldrar se första livstecknet på RUL i vecka 19!

Har någon av er gjort KUBen nu? Hur gick det? Eller väntar ni på den? Hur känner ni?

<3

• BFjuni2017
    SoMe skrev 2016-11-17 12:31:37 följande:

11+6 idag och vid lunchen horribla ilningar och stick i livmodern (alltså medan jag satt ner och åt - inga hastiga rörelser, inget springande osv) - inget jag känt vid de andra två graviditeterna. Blev rejält orolig. Jag har hög smärttröskel, så jag reagerar inte för vad som helst. Någon mer ungefär där omkring som känner samma? Det är alltså inte som hugg av ligamenten vid nysning när man ligger ner etc. Detta kändes som knivar som stacks upp underifrån, in i livmodern 

Jag har fått smärtor sådär några gånger. Själva sticken har bara känts i några sekunder men det dröjer ju kvar en smärta efteråt. Jag är 11(10+0) med första barnet.
  • BFjuni2017
    MiniV skrev 2016-11-17 13:06:05 följande:
    Jag får inte se förrän url, eftersom vi inte gör kub. Kommer lyssna hos BM innan dess dock.
    Okej, i vilken vecka får ni lyssna då? :) Lycka till!
  • BFjuni2017
    Cocostoffsan skrev 2016-12-02 16:26:13 följande:

Gjorde kub idag och fick se en sprattlande bebis med tickande hjärta. Fick 1:8711 och känner mig nöjd med det då det är låg risk. Var mest orolig över att bebisen inte levde.

Förstår dig!! Vi var också på kub idag och tårarna kom när jag såg det lilla hjärtat slå. Vi fick också låg risk. Jag frågade om siffran och fick 1:20 000 men hon underströk att vi inte ska jämföra siffror med varandra, säger de låg risk så är det låg risk :)

Jag är precis som du såå lättad!!! Över att det fanns liv därinne. Blev tillbakaflyttad 2 dagar så nu imorgon går jag in i v 13. Bebis var 5,3 cm. Men vad hårt hon tryckte för att få till bra bilder för att kunna mäta nacken!
  • BFjuni2017
    Päärlan skrev 2016-12-09 10:15:28 följande:

Hej!

Har någon berättat för kollegor än? Är i v 16 och funderar på att berätta fastän man går igenom spökveckorna.. nästa UL är inte förrän i v 20.

Jag är i vecka 14 imorgon och har berättat för nästan alla nu. De gamla kollegorna och nu klasskamraterna. Ikväll ska vi berätta för fler släktingar... Allt visade fint på kuben så även om det finns viss oro (det kommer det nog alltid att göra!) så försöker jag att bara vara glad och lita på processen :)
  • BFjuni2017
    Päärlan skrev 2016-12-09 21:00:16 följande:

Vad kul!!!! I januari får jag veta kön. Längtar såååå.

Vi får också veta kön (rul) i januari.. 23:e :)
  • BFjuni2017
    babyijuni skrev 2016-12-24 07:54:55 följande:

Nej gör inte de!! De är ju känt o namngett efter att man inte har några symptom. All har vi kommit så långt nu så nu ska vi inte gå runt att oroa oss :)! God jul allihopa, nästa år har vi en bebis på julafton <3!

God jul!!! :) :)
Svar på tråden BF juni 2017