• Ubuntu

BF juni 2017

Hej alla!

Jag är ny här och har beräknad BF 21/6-17. Jag känner mig lite ensam med graviditeten då ingen i min närhet väntar barn. Många har äldre barn och är väldigt upptagna med sitt privatliv samma sak med mina "icke gravida" vänner. Ibland funderar jag på att gå med i någon barngrupp på FB för att hitta nya gravida vänner men känner mig lite osäker på det eftersom jag är ingen typ som "hänger på sociala medier". Är lite kluven med hur jag ska kunna hitta nya vänner. Händer det att man kan hitta nya vänner i en föräldragrupp som BVC ordnar? Vad tror ni? 

Jag är tacksam för lite inspiration. :)

• Ubuntu
    Newbie84 skrev 2016-12-14 21:00:00 följande:
    Umgås med flera ur BVC:s föräldrargrupp såhär 3 år senare. Hade inte träffat dem annars troligen, så jag är jätteglad över det :)
    Kul att höra från er :). Ska få information om föräldragruppen till nästa besök hos BVC (i början på jan).

• Ubuntu
    citronen95 skrev 2016-12-28 12:42:13 följande:

Jag är gravid i v. 13+4. Jag har ständig värk i benen.. typ som växtvärk från höfterna ner i vaderna. Nån som har/haft samma?

Hej! Jag har också värk som kommer periodvis. Om du vill ha lite tips så kan jag rekommendera att du stretchar vaderna genom att "stå på tå" och spänna ut vaderna lite ( t.ex. såhär: www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx). Sedan är det såklart skönt med stödstrumpor under dagarna och massage av ben/vader.

Svar på tråden BF juni 2017