Inlägg från: babyijuni |Visa alla inlägg
  • babyijuni

BF juni 2017

Hej hej :) 
    Väntar första barnet den 26/6. Varit på ett UL i 8+1 då slog hjärtat så fint och var exakt så stor som beräknat. Ska på UL/KUB imorgon, är så jäkla nervös. Inte för själv provsvar utav KUB utan mer om där fortfarnade är något liv där inne :( 

Nu för 2 dagar sedan upptäckte jagatt de kommit en liten bula på mornarna när jag ligger ner, såå mysigt. Så de borde ju vara ett bra tecken :)? 

• babyijuni

Åh tack för lyckoönskningarna! Återkommer efter UL. Sovit som en kratta inatt. Så här har magen börjat se ut denna veckan på mornarna,går in i 14 imorgon.så de bådar väl gott att där är en levande varelse ????

• babyijuni

Där var en livlig bebis där inne ??! Kunde inte haft bättre resultat på kub sa hon 1:20 000 på båda testerna :)!

• babyijuni

Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.
    Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa! 
    PANIK!
    ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.

Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna". 
    Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.

Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3 

• babyijuni
    MiniV skrev 2016-12-19 13:32:22 följande:
    Jag har inte gjort nåt. Ska få lyssna på hjärtat den 29:e annars är det RUL den 11 januari, precis som du! Känns tufft. Men jag växer och har känt lite fladder i magen, så jag litar på att det lever och frodas en liten där inne! 
    Klart att där är små liv där inne <3 Förstår er oro och imponeras av att ni "står ut" jag har redan gjort 2 UL hehe.. 
  • babyijuni
    elyse skrev 2016-12-19 13:49:46 följande:
    Jag fick som en flytningar med strimlor av blod i en gång när jag var på toaletten. Ca en vecka efter fint VUL. Men man kan inte noja över allt. Det känns bra i kroppen och magen växer. Fick ett MF i juni och försöker att tänka att det blir ett barn den här gången.
    Kan lägga till, att nu är där inget rosa överhuvudtaget :) Så jag pustar ut, IGEN hehe ;) 
    Och de va sista gången mannen fick till det under denna graviditet ;) hehehe. 
  • babyijuni
    MiniV skrev 2016-12-19 13:45:34 följande:
    Jag kommer få ett tillväxtultraljud i vecka 32, och eftersom läkare inte är säkra på vad ultraljud kan ha för effekter på bebisen så vill jag inte göra fler än de två det blir. 

Min barnmorska sade till mig sist att jag skulle lita på att det finns ett barn där inne. Så det gör jag. Dessutom går jag ju ner i vikt men växer ändå och känner som sagt lite fladder. :)

Såklart :) Kul för dig att du går ner i vikt men ändå växer ;) 

Jag växer OCH går upp massa i vikt, hehe! men det är ett senare problem 

• babyijuni
    Cacek skrev 2016-12-19 17:35:30 följande:
    Under v6-10 så kom det blod efter varje samlag/orgasm (första gången var det blodklumpar). Var på kub och fick en sprattlande liten krabat i v13 så det blev inget missfall iaf.

Det har lugnat ner sig nu och kommer inte längre blod efter samlag. Vi hade inte så mycket samlag under de där veckorna för det var ju läskigt ifall något skulle hända men en dag så slutade det.

Så prova igen om ett tag, ni ska ju inte behöva leva i celibat resten av graviditeten, det är ju inge kul xD

jaså du hade klumpar också? skönt att läsa.

Vi har ju haft sex några få ggr tidigare under graviditeten men inget sån här har hänt då. Men nu är det iallafall helt borta :) 
    Fick tipset från en barnmorska att sätta i en binda för att se om de kommer något även när jag inte kissar, men de gjorde de inte. så de är ju nog väldigt "ytligt" o att de är slemhinnorna som är sköra. Vi får testa om någon vecka ;) efter v. 24 hahaha

• babyijuni

Mina rosa flytningar är mer blodblandat nu :( ska till kk akut imorgon bitti.. vafan är oddsen att man skulle få missfall nu :( går in 15 på fred. Håll tummarna! Och jah som varit så rädd för missfall hela tiden :( trodde verkligen jag kunde vara lugn efter kub i fredes när allt såg så bra ut. 3 dagar fick man vara lugn o då va man snabb nog att berätta de för många också :( skit mög!!

• babyijuni
    elyse skrev 2016-12-21 23:04:41 följande:

Det behöver inte betyda att något är fel, men det är såklart bra att du får det kollat. Så slipper du fundera och vara orolig! ::kram::

Nej jag vet ? både min barnmorska och de inne på akuten tycker inte jag behöver vara orolig,finns ju dem som har blödning heela graviditeten :( men för min egen skull kan de vara skönt o få veta vad de beror på. Samt att de kan väl se om de skulle va ett missfall på g (Gud förbjude)!
  • babyijuni
    Strudel skrev 2016-12-22 12:42:19 följande:

Gick det bra på kk då? Gjorde de ett UL? Håller tummarna att allt är som det ska!!! Tror det är typ 50% av alla gravida kvinnor som får minst en blödning under graviditeten så det är ju inte så konstigt. Samtidigt förstår jag helt o hållet hur orolig man blir!!!!

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter???????? Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt ???? Lunds kk är fantastisk!!
  • babyijuni
    babyijuni skrev 2016-12-22 16:05:27 följande:

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter.Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt. Lunds kk är fantastisk!!

• babyijuni
    Strudel skrev 2016-12-22 20:08:44 följande:

Vilken lättnad :) Då får du verkligen njuta av julen nu!

Ja det ska jag verkligen göra:)! Hoppas att allt är bra med er andra och era små liv <3!
  • babyijuni
    Strudel skrev 2016-12-23 10:18:57 följande:

Tror jag har vad man kallar för spöckveckorna.... knappt några symptom och mage har inte riktigt kommit ännu så jag kommer nog fundera på MA en del över jul :(

Nej gör inte de!! De är ju känt o namngett efter att man inte har några symptom. All har vi kommit så långt nu så nu ska vi inte gå runt att oroa oss :)! God jul allihopa, nästa år har vi en bebis på julafton <3!
  • babyijuni

Har redan börjat kolla barnvagnar och vill köpa kläder :D 

När "får" man börja med sånt hehe?

• babyijuni
    mammasusan skrev 2016-12-27 18:26:12 följande:

Vi beställde vagn igår (rea) vecka 16 (15+0) idag första plaggen köpte jag för några veckor sedan.

Men kläder till bebisen :D ?? jag har också fått ha mamma byxor några veckor nu :P

Joolz day 2 ser fantastisk ut!
  • babyijuni
    Crazy catlady skrev 2016-12-28 12:25:18 följande:

Är i vecka 15 och känner små sammandragningar ibland.. magen blir hård och ömmar lite..

Sedan börjar jag få ihållande molvärk.. som jag inte känt alls framtill nu.. inget som gör jätteont.. men man känner som en mild mensvärk i nedre delen av magen... är det livmodern som växer snabbare nu? och är det normalt.. ??

Jag! Jag har haft mensvärk eller växtvärk som det kallas nästan varje dag sen dag ett :) fullt normalt! Däremot kände jag igår när ja va ute o gick typ som håll i hela nedre delen av magen. Är de sammandragning? Gick över såfort jag stanna och kom när jag gick, slem mer o mer tillslut gick jag hukande :p
  • babyijuni
    Aklejan skrev 2016-12-28 20:11:43 följande:

Har skickat en vänförfrågan, TB och en udda profilbild

Har också ansökt om medlemskap eller först vänförerpgan till dig Susanne!
Svar på tråden BF juni 2017