• ankii

BF juni 2017

Hoppar in i denna tråd!

Gravid efter lång tid och många försök.

BF 13 juni och har mitt RUL om 12 dagar :) tror stenhårt på en pojk så blir spännande å se när det är dags för RUL!

Är 28 och bor i Skaraborg :)

• ankii
    Onemore skrev 2017-01-12 08:43:34 följande:

Hej igen! Måste bara fråga ang det här med viktuppgång. Jag har inte mått illa eller kräkts något under graviditeten utan snarare ätit lite mer än vanligt pga hunger. Tränat ungefär som innan grav. Är lång 180 cm och smal/normalbyggd. Är i vecka 17 och har en liten kula (kan inte ha vanliga byxor längre). Under vecka 9-11 ca gick jag upp ca 3kg men nu ligger jag fortfarande på 2-3 kg+ bara (ser på bilder att magen växt lite sen dess ändå). Har verkligen ingen aning om vad som är normalt? Och förstår att det är väldigt varierande. Men någon som har någon kommentar kring detta? Ska på RUL om tre veckor så det är ett tag kvar. Bör jag kontakta BM?

Jag ligger på + 2,5kg sen vecka 12 är i vecka 19 nu :) är 179 och normalbyggd. Oroa dig inte för vikten det är lång tid kvar av graviditeten och vi hinner nog gå upp våra 10 kg ;)
  • ankii
    mammasusan skrev 2017-01-16 19:05:54 följande:

Skicka mig ett pm med vad du heter på fb & hur profilbilden ser ut så lägger jag till dig som vän först så jag kan lägga till dig i gruppen. Du kan ta bort mig sen om du vill

Vill gärna med gå med i den gruppen :) men lyckas inte skicka ett PM till dig :/ kan du skriva ett PM till mig så jag kan svara dig? :P
  • ankii

Var på RUL 17/1 vi väntar också en tjej :)

Angående dig som fråga om influensavaccin. Jah tog mitt i v 18. Brukar aldrig ta det vaccinet men tydligen är det stor risk att få lunginflammation om man drabbas av influensa som gravid så jag gick motvilligt till VC och tog den.

• ankii

Herregud!

Viktchock igår hos BM!!

+10kg totalt och jag började typ gråta haha. Går in i v27 imorgon. Jag hade ju gått upp 2kg i v16. Detta kommer inte sluta bra :,D

Mitt mål nu är att försöka stå still i vikt!!

Svar på tråden BF juni 2017