• MartaV

BF juni 2017

Vad kul, jag är beräknad 3/7, andra barnet, 25 år :)

• MartaV
    Snorhyveln skrev 2016-10-20 21:27:18 följande:

Hej!

Här är en till som har bf i juni! Är i vecka 7 (6+2) och detta blir mitt andra barn :)

Första barnet hade jag inga symtom alls, förutom lite senare in i graviditeten ha ömma bröst och superhungrig och trööött!

Med denna lilla ärta så har jag nog känt lite mer, svagt illamående som nu är borta dock och lite trött och absolut inte hungrig!

Känner knappt något nu, vilket gör mig smått orolig..

Kanske vi kan följas åt?

Någon som är gravid med andra barnet?

Hej, jag väntar också mitt andra, är nu i v 8, (7+5). Har riktigt jobbig konstant illamående som dämpas bara när jag lägger mig. :/ utöver förlamande trötthet, bråkig, uppsvälld mage och extremt ömma bröst.. längtar tills illamående lugnar sig, kan knappt jobba..
  • MartaV
    sofiapalesjo92 skrev 2016-10-21 07:52:38 följande:

Jag har fått göra ett vul , men det syntes inget. Någon som har varit med om detta? Hoppas på att det var förtidigt bara. Har även fått gå och ta blod prov , ska ta ett blod prov till om några dagar.

Vilken vecka är du i? En graviditet ska synas i v 5, men det kan vara olika. Lucka till!
  • MartaV
    Snorhyveln skrev 2016-10-21 09:30:08 följande:

Hej! Grattis, så kul för dig/er :D

Usch, illamående är de tråkigaste, man kan inte vara människa!!

Jag har varit svagt illamående vissa stunder på dagarna, men de har lugnat sig.. ansatt att de är den svullna magens fel.

Fick ta ett graviditetstest igår för att kolla så jag inte inbillat mig, då jag hittills inte känner mkt.

Har du varit på inskrivning?

Ska idag på inskrivning! :) jag misstänker att det kan vara tvillingar, alla på mammas sida har fött tvillingar och mina symptom var både mycket tidiga och mycket kraftiga.. när ska du?
  • MartaV
    Snorhyveln skrev 2016-10-21 11:02:23 följande:

Haha Gud så spännande :) jag har faktiskt också funderat på tvillingar då vi har tvillingar och trillingar på båda sidor :O och min man är enäggstvilling (otroligt mkt tvillingar hit o dit).

Jag ska på inskrivning nästa vecka på onsdag!

Vad kul, vi måste följa varandra och se hur det blir! :)
  • MartaV
    Madde87 skrev 2016-10-21 14:27:32 följande:

Är det nån mer än jag som upplever att det typ ilar ner mot rumpa, lår och höfter? Undrar mest vad det kan bero på?

Kan vara början på foglossning. Träffa en sjukgymnast för att vara säker och få råd och tips. :)
  • MartaV

Var på inskrivning i fredags, råkade ut för hemsk barnmorska, som inte lyssnade, avbröt mig och nekade KUB, trots att jag bor i Stockholms län. Skulle bara gå med på det om jag sa att jag ville göra abort. Gick därifrån förkrossad. Men igår ringde och bytte barnmorska, fick remiss till KUB på en gång, samt tid till läkare, så nu är jag 50% sjukskriven för illamåendet. :) och imorgon ska jag på ultraljud och kolla om det är ett eller två hjärtan som slår. :)

• MartaV
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:26:34 följande:

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

Hej, det är ingen fara för graviditeten, man ska bara vara medveten om att det finns ökad risk för infektion om man badar bubbelbad, bakterier gillar värme. :)
  • MartaV
    Fru89 skrev 2017-01-18 22:37:04 följande:

Är i vecka 19 o har känt av "nånting" sen en månad tillbaka. Dom senaste två veckorna har det blivit mer buffande som känns ungefär som nervryck i magen. Mest när jag böjer mig fram o pressar i hop magen, eller på kvällen när jag ligger i sängen o ska sova än så länge. Igår kände jag nog dessutom utanpå magen för första gången. Svårt att avgöra, men hag tror jag! :P haha

vad kul med tjej :) fick också veta att jag har moderkakan i framvägg, så förvånad därför över att känna massa sparkar, mycket mer än jag minns med första barnet.. kanske en riktigt vilding i magen, men trodde det skulle kännas mindre när moderkakan är fram..
  • MartaV
    Oktober23 skrev 2017-01-23 11:39:15 följande:

Hej hej.. är det någon som nyligen har varit på RUL och tagit reda på kön? Jag är förväntansfull och räknar ner dagarna till RUL haha.

hade RUL 5/1, fick veta att vi ska ha en till tjej :)
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-23 15:09:52 följande:

Jag har sen i fredags ibland så konstiga hugg/ minikrämpor/ blixtaktiga smärtor (svårt att beskriva) typ uppe i slidan, blir jätte orolig! Har försökt prata med min BM men väntar fortfarande på att hon ska ringa tillbaka mig.

Kan ju egentligen vara allt från växtvärk till att nerverna i livmodern går så långt att man känner rörelser så långt ner också.... Eller så är det ngt fel, min livmodertapp håller på ge upp eller ngn konstig infektion? Noooooojig!

Är det kansk någon av er som har känt ngt liknande?

Är 18+3 o livrädd för sent missfall :(

Jag har samma ibland. det är obehagligt men normalt, betyder att livmodern växer. :) men kan du inte släppa oron är det alltid bra att prata med sin bm. hoppas hon ringer dig snart :)

• MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 08:47:58 följande:
    Tack för svaret! Hade du det genom hela graviditeten?

Får komma på kontroll hos min BM idag så det känns jätte skönt :)
    inte varje dag, men återkommande i perioder, ofta tillsammans med växtvärk. det är ju inte kul. skönt med extra kontroll :)
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 18:45:46 följande:

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

kommer definitivt inte göra det. att ta sprutan är risk i sig att få influensa, det har även varit på nyheter att året vaccin ger dålig skydd, endast 30%.. inte en chans..
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 18:45:46 följande:

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

varken min mamma som är läkare eller kollegor som är sjuksköterskor har tyckt att det är bra ide..
    fattar inte varför andra rekommenderar det egentligen. måste följa landstingets rekommendationer slaviskt, ingen egen åsikt mer än provat.
Svar på tråden BF juni 2017