• Jollefin

BF juni 2017

Hej. Går alla och gör kub? Jag fick göra tidiga testet med min dotter i vecka 7 första sen någon gång mellan 14-18. Men denna har jag inte gjort någon eftersom jag inte haft någon kontakt med läkare på samma sätt.. är i vecka 10. 9+3 kanske börjar bli sent för kubtest men vore ju kul att få se men tänkte ändå vänta tills det är dags i vecka 18. Men nu blir jag orolig. Kanske borde kolla. Fler som väntar till rutin ultraljudet?

• Jollefin

[quote=77226326][quote-nick]Madde87 skrev 2016-12-17 08:33:45 följande:[/quote-nick]Hej alla! Vad roligt att se magbilder och ul bilder :)

Jag undrar om det bara är jag som redan gått upp 5-6 kg?! Är i vecka 14. Vill försöka hålla denna vikten ett tag nu för känner att jag lagt på mig lite onödigt mycket. Jag vet ju att det beror mycket på att jag har mått otroligt dåligt och varit sjukt trött och därmed inte rört mig så mycket på ett par månader. Men nu vill jag igång igen. Någon som har tips på nyttig lunch och middag? Med lite kalorier

Jag har oxå gått upp 5 kg. Mått illa och äter hela tidwn för att hålla det borta. Min bm sa att jag måste röra mig mer och inte gå upp mer. Förra grav vart nog 20 kg plus. Svårt att ta sig ork till att motionera när man är trött på kvällen när alla måsten är gjorda...

• Jollefin

Är det många som har börjat äta järntabletter?

Andra barnet vecka 15 (14+0) började förra veckan fick papper av bm att mitt järnvärde var lågt och borde börja med det.

• Jollefin

Våran lilla tös tyra kom vecka 37+4 den 12 juni :) vart ett snitt till fick samma med första.

Synd bara att man känner sig så kluven. Min andra tjej fyller 5 nu i augusti. Hon får ju inte alls samma uppmärksamhet från mig som innan. Trots att det bara gått 1,5 vecka sen lilla tyra kom så känner jag mif ledsen att jag inte ksn ge henne samma som innan. Spontana utflykter vara ute länge nu ska det ammas ovh jag är själv väldigt trött då sömnen inte alls blir detsamma.. min sambo hjälper ju till men min tjej är en riktigt mammagris och säger ibland att jag aldrig gör något med henne och såna saker. Fast jag vet att jag gör saker men kanske inte alls lika mycket. Är väl mycket hormoner som ska ut ur kroppen nu men man kan ju inte låta bli att bli ledsen att mn inte räcker till..

Men snart kanske man är på banan igen!! ????

Svar på tråden BF juni 2017