• Nilla6

BF juni 2017

Hej heter Pernilla, är 32 år gammal, plussade idag 4+0 med 3e barnet, har Philip som är 8 år och Adam som är 11 månader. Inte planerat alls då yngsta är ivf och vi inte ska kunna få fler barn(utom första) naturligt då sambon har en ärftlig njursjukdom som påverkar spermierna. Men såg vita vårtor/prickar på brösten idag och mensen kom inte i morse så tog ett test som va positivt. Ingen bra tidpunkt då jag är beräknad då vi skulle gift oss men vi tar det som det kommer helt enkelt.

• Nilla6
    Viccy skrev 2016-10-23 19:15:12 följande:

Hoppar in här. Har nyligen plussat och tror att jag har bf 29 juni. Fösta barnet så är riktigt nervös!

Samma bf, men jag väntar numero 3, en oplanerad bebis. Äldsta är 8 år och yngsta 11 månader.
  • Nilla6
    Crazy catlady skrev 2016-10-27 11:32:28 följande:

Idag va jag på VUL och fick äntligen se att allt satt där det skulle! Fick tidigt vul just för att jag har ett X i bagaget. Dock kunde de inte se hjärtat än, men jag e bara glad att allt såg jättebra och fint ut.. nu gäller det att slappna av och invänta nästa UL i vecka 13 typ.. hehe jag e bara i vecka 6 nu =)

Hej jag var på vul igår för att kolla upp om jag har ett x på gång, men var då enbart i vecka 4+5 o han såg bara att slemhinnan var väldigt tjock inget mer, men han sa att det inte fanns nån vätska i buken, han såg inge på äggledarna heller så han trodde inte på x, hur kändes ditt? Jag har ont i höger sida, ibland vänster, mest bak upp mot njurarna och runt äggstockarna. Men inge blod lr så.
  • Nilla6
    Crazy catlady skrev 2016-10-27 14:28:46 följande:

Jag fick aldrig någon smärta, konstigt nog, av mitt X.. utan mitt började med bruna flytningar i en vecka typ.. det kom mest när jag va på toa.. inget i bindan.. efter en vecka så övergick det till rödare o färskare blod.. när jag va i vecka 8 (7+ nått) så fick jag en tid för VUL.. då kunde de inte se någon graviditet i livmodern men de såg nått litet onormalt i äggledaren precis vid äggstocken.. med hjälp av blodprov som konstaterade väldigt höga halter av hcg så vart misstanken på X väldigt stor så jag fick komma in dagen efter för akutoperation.. fick även ett svar några veckor efter att det faktiskt va en graviditet i äggledaren.. jag hade tur att min aldrig hann spricka, men eftersom det hade gått så länge så kunde de inte rädda äggledaren.. 

Okej, jag har haft ont till och från, känns som uvi men det visade inget på odlingen, hcg låg på 1100 så det var normalt men måste ta nytt o göra nytt vul.
  • Nilla6

Var på gyn för en vecka sen då jag trodde jag åkt på ett utomkvedes, han såg inget i buken men även inget i livmodern förutom en tjock slemhinna. Tog blodprov då(vecka 4+5) som visade 1100. I måndags i vecka 5+3 låg den på 6000 så det hade höjts normalt. Fick även ett vul idag som visade på en normalstor fostersäck, läkaren kunde se ett hjärta men inte jag, var en usel maskin faktiskt men litar på honom. Fick en ny tid om 2 veckor för att jag ska kunna få se ordentligt så det är skönt. Kan jag va lugn ett tag till då, och njuta av all krämpor jag har framför mej haha.

• Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-03 22:57:06 följande:

Finns det någon som haft ont i ryggslutet i tidig av graviditeten?

Jag har haft ont i slutet av ryggen, ner mot rumpan och fram vid ljumskarna sen början, kan knappt gå lr anstränga mej. Är i vecka 7 nu.
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-04 17:03:16 följande:

Fick du någon blödning i början (mens)?

Nej ingen blödning alls som tur är, vågar dock inte ha sex än, hade såååå ont i början att läkaren trodde jag hade ett X men vul visade på nornal grav. Har dock fortfarande skit ont, speciellt vid belastning och stress. Illamåendet har nu kommit som ett brev på posten.
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-04 18:32:37 följande:

Okej, jag har ju blödning men läkaren sa att mam kan ha det men att det kan även vara MF, ska på kontroll om 2 veckor så långt till dess, ogillar gå i ovisshet

Det kan va normalt med blödningar, beroende på hur mycke, är det färskt och kommer det hela tiden? Finns det inte andra gynläkare där du bor? Jag går tid när jag vill typ, har frikort så är gratis oxå.
  • Nilla6
    mammsen79 skrev 2016-11-05 17:23:23 följande:

Tack gulliga tror jag fick mf gjorde ett test i morse o visade ej gravid ???? har fortfarande ont i ryggslutet o lite framtill.

Hej usch låter inget bra. Har du gjort fler test? Blöder du? Åk o kolla upp det så du får veta hur det ligger till, håller tummarna.
  • Nilla6
    068 pea skrev 2016-11-18 16:42:26 följande:

Hej,

Plussade för ett tag sedan, går in i v 9 i morgon. Barn nr 3, mina stora är 6 o 8. Mår illa, är skraj för missfall, då jag haft ett par. Kommer inte i några kläder, men vill gärna dölja på jobbet ett tag till. Tur att modet erbjuder mycket alternativ med resårmidja. Fick bli en ny höstgarderob! Känns skönt att veta vad man kommer ha användning för. Det blir ju resårmidja som gäller nästa höst också. Avvaktar gärna med preggo-kläderna ett tag till...

Hej väntar oxå 3e, har en son på 8 år och en son på 1 år, mår konstant illa, äter tabletter men det hjälper inte, kan inte stå eller sitta. Är jätte rund och svullen, kommer inte i något, tur attjag har gravkläderna kvar haha
Svar på tråden BF juni 2017