BF juni 2017
Hej! Får man hoppa in här plusade igår kväll är v 4+0
Jag plussa i måndags så bf är 18/6. I måndags var jag i 4+0 men cb visa bara 1-2 veckor.
Hej! Får man hoppa in här plusade igår kväll är v 4+0
Jag testade imorse igen, med morgonurin, och fick fortfarande bara 1-2v.. Samma bf som dig. Läser överallt att det kan stämma eftersom hcg-nivåerna är så olika för alla, men visst känns det lite märkligt?
Kul! :)
CB digitalt visar antal veckor du varit befruktad. Dvs tiden sen ägglossning. Gravidveckor räknar man sedan från senaste mensens första dag. Därför blir det olika resultat :) CB mäter ju hcg som börjar produceras när ägget blir befruktat vid ägglossning. Så det är som det ska :)
Jag är 30 :) Du?
Skapade en hemlig fb grupp: Bf Juni 2017, om någon vill vara med skicka mig ett privat meddelande här på fl med ert fb namn & beskriv er profilbild så lägger jag till er .
Tänker mig en lagom liten grupp på max 100 medlemmar.....
Hej.
Vi sov hos svärföräldrarna i natt och bubbla i deras spabad. Efteråt kom jag att tänka på att man kanske inte ska bubbla när man är gravid så nu mår jag dåligt över det och får dåligt samvete. Kommer inte förlåta mig själv om något händer eller om något är fel pga detta :(
Tänkte inte på detta från förra gången man var gravid.
:( :(
Lämnar er nu efter tidigt missfall i vecka 5. Önskar er all lycka! <3
Vi verkar bli erbjudna både nipt och kub här i Örebro, oavsett ålder. Ska på "kub-ultraljud" dagen innan jag går in i v. 14. Ser det mest som ett extra tillfälle att få se bebis.
Hade det visat sig vara ngt fel hade jag ändå inte avbrutit graviditeten, så jag hade nog varit glad över tidig upptäckt så man kan förbereda sig mentalt. Men om det visar medel eller hög risk utan anledning är det ju såklart oro och undersökningar i onödan..
Hej.
Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?
Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.
Hur ska jag göra?
Som någon annan svarade så är det ett blodprov.
Min BM sa i alla fall att de börjat med ett nytt typ av blodprov inför kub, så jag antar att det måste vara nipt.
Har bf 4 juni och också en liten från mars 2015. Tycker jag känner igen ditt namn. Vi kanske hängde båda två i mars -15-tråden?
Hej. Går alla och gör kub? Jag fick göra tidiga testet med min dotter i vecka 7 första sen någon gång mellan 14-18. Men denna har jag inte gjort någon eftersom jag inte haft någon kontakt med läkare på samma sätt.. är i vecka 10. 9+3 kanske börjar bli sent för kubtest men vore ju kul att få se men tänkte ändå vänta tills det är dags i vecka 18. Men nu blir jag orolig. Kanske borde kolla. Fler som väntar till rutin ultraljudet?
Så kul med fler med samma åldersskillnad på barnen! kan knappt förstå att det är dags för barn två nu...
Ni som ska/har gjort KUB, vilken vecka kommer ni göra / gjorde ni det ?
Jag ska göra KUB nästa fredag och kommer då vara i vecka 13 (12 + 2).