• jessi84

BF juni 2017

mininiss skrev 2016-10-14 06:48:19 följande:

Hej! Får man hoppa in här plusade igår kväll är v 4+0

Grattis.

Jag plussa i måndags så bf är 18/6. I måndags var jag i 4+0 men cb visa bara 1-2 veckor.
  • jessi84
    sk0rpan skrev 2016-10-14 09:57:15 följande:

Jag testade imorse igen, med morgonurin, och fick fortfarande bara 1-2v.. Samma bf som dig. Läser överallt att det kan stämma eftersom hcg-nivåerna är så olika för alla, men visst känns det lite märkligt?

Ja, lite men är nog ingen fara.
  • jessi84
    The möther skrev 2016-10-14 10:47:29 följande:

Kul! :)

Ja :)

Hur gamma är du? Undrar om vi har några gemensamma vänner :)
  • jessi84
    Starletz skrev 2016-10-14 12:16:42 följande:

CB digitalt visar antal veckor du varit befruktad. Dvs tiden sen ägglossning. Gravidveckor räknar man sedan från senaste mensens första dag. Därför blir det olika resultat :) CB mäter ju hcg som börjar produceras när ägget blir befruktat vid ägglossning. Så det är som det ska :)

Misstänkte det :)
  • jessi84
    The möther skrev 2016-10-15 10:54:41 följande:

Jag är 30 :) Du?

Jag är 32 år.
  • jessi84
    mammasusan skrev 2016-10-15 10:52:41 följande:

Skapade en hemlig fb grupp: Bf Juni 2017, om någon vill vara med skicka mig ett privat meddelande här på fl med ert fb namn & beskriv er profilbild så lägger jag till er .

Tänker mig en lagom liten grupp på max 100 medlemmar.....

Hej.

Jag är gärna med i Fb gruppen :)

På Fb heter jag Jessica Suominen och profilbilden är på mig och min son.
  • jessi84

Hej.

Vi sov hos svärföräldrarna i natt och bubbla i deras spabad. Efteråt kom jag att tänka på att man kanske inte ska bubbla när man är gravid så nu mår jag dåligt över det och får dåligt samvete. Kommer inte förlåta mig själv om något händer eller om något är fel pga detta :(

Tänkte inte på detta från förra gången man var gravid.

:( :(

• jessi84
    mamamallan skrev 2016-10-17 12:19:14 följande:

Lämnar er nu efter tidigt missfall i vecka 5. Önskar er all lycka! <3

:(

Lycka till nästa gång.
  • jessi84
    The möther skrev 2016-11-02 21:08:25 följande:

Vi verkar bli erbjudna både nipt och kub här i Örebro, oavsett ålder. Ska på "kub-ultraljud" dagen innan jag går in i v. 14. Ser det mest som ett extra tillfälle att få se bebis.

Hade det visat sig vara ngt fel hade jag ändå inte avbrutit graviditeten, så jag hade nog varit glad över tidig upptäckt så man kan förbereda sig mentalt. Men om det visar medel eller hög risk utan anledning är det ju såklart oro och undersökningar i onödan..

Vad är nipt? Bor också i Örebro men bara hört om att man får göra kub.
  • jessi84

Hej.

Jag har tankar kring att bada i spabad. Är det okej eller inte?

Ska till svärföräldrarna på lördag och vi prata då om att bubbla. Jag har inte berättat något då men vill göra det och vill kunna bada med dem.

Hur ska jag göra?

• jessi84
    The möther skrev 2016-11-04 15:45:34 följande:

Som någon annan svarade så är det ett blodprov.

Min BM sa i alla fall att de börjat med ett nytt typ av blodprov inför kub, så jag antar att det måste vara nipt.

Då är det nog det jag ska göra hos BM i slutet av månaden.
  • jessi84
    Astilbe skrev 2016-11-16 22:05:35 följande:

Har bf 4 juni och också en liten från mars 2015. Tycker jag känner igen ditt namn. Vi kanske hängde båda två i mars -15-tråden?

Hej på er.

Här är jag beräknad i mitten av juni. Har en son som är född mars 2015 :)
  • jessi84
    Jollefin skrev 2016-11-17 12:27:39 följande:

Hej. Går alla och gör kub? Jag fick göra tidiga testet med min dotter i vecka 7 första sen någon gång mellan 14-18. Men denna har jag inte gjort någon eftersom jag inte haft någon kontakt med läkare på samma sätt.. är i vecka 10. 9+3 kanske börjar bli sent för kubtest men vore ju kul att få se men tänkte ändå vänta tills det är dags i vecka 18. Men nu blir jag orolig. Kanske borde kolla. Fler som väntar till rutin ultraljudet?

Hej.

Där jag bor blir vi erbjudna kub så det ska vi göra.

Gjorde det med sonen också.

Det är inte för sent att gå på kub. Jag är också i v.10(9+3) och kommer gå när jag är i 12+2
  • jessi84
    Astilbe skrev 2016-11-17 22:20:23 följande:

Så kul med fler med samma åldersskillnad på barnen! kan knappt förstå att det är dags för barn två nu...

Känner samma :)
  • jessi84
    Cocostoffsan skrev 2016-11-24 21:52:38 följande:

Ni som ska/har gjort KUB, vilken vecka kommer ni göra / gjorde ni det ?

Jag ska göra KUB nästa fredag och kommer då vara i vecka 13 (12 + 2).

Jag kommer göra det. Kommer också vara i 12+2 när jag gör det. Gjorde även kub med sonen.
Svar på tråden BF juni 2017